خانه

قدرت رهبری

قدرت رهبری

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.

قدرت رهبری

رهبری سازمانی چیست؟

رهبری سازمانی توانایی هدایت گروهی از افراد به سوی انجام مأموریت سازمان است.

 

و شامل مهارت های زیر است:

  • درک ماموریت یک سازمان، در راستای همسویی با نقاط قوت خود.
  • ایجاد یک برنامه استراتژیک در راستای آن ماموریت.
  • اجرای اهداف و مسئول نگه داشتن تیم ها برای دستیابی به آن اهداف در یک جدول زمانی تعیین شده و در راستای برنامه استراتژیک.
  • پیش بینی چالش های احتمالی در مسیر پیش رو.
  • نوآوری برای رویارویی با این چالش ها.
  • چرخش موثر با تغییر شرایط.
  • حفظ آرامش در میان عدم اطمینان.
  • برقراری ارتباط موثر
  • الهام بخشیدن به گروه هایی از افراد برای انجام بهترین کار و تلاش در جهت یک هدف واحد.
  • رسیدگی به نگرانی های ذینفعان داخلی و جامعه در کل.
  • انجام تمام موارد فوق، با توجه به جامعیت، صداقت و اصالت.

 

مهارت های فوق بر اساس تخصص رهبر، مهارت های مدیریتی آموخته شده، ذهنیت رشد و هوش هیجانی توسعه یافته است. آنها به رهبر اجازه می دهند تا از خود، تأثیر آنها بر دیگران و انگیزه دیگران در چارچوب پیشبرد مأموریت منحصر به فرد سازمان آگاه شود.

رهبری سازمانی در مقابل مدیریت سنتی

رهبری سازمانی دامنه وسیع تری از مسئولیت را نسبت به مدیریت سنتی در بر می گیرد. رهبری سازمانی مأموریت و چشم انداز را به اطلاع می رساند، برنامه راهبردی را ایجاد می کند و افراد را تشویق می کند تا استعدادهای خود را برای تحقق اهداف همسو با برنامه استراتژیک و در نهایت چشم انداز رهبر به کار گیرند.

 

مدیریت سنتی تنها بخشی از این چشم انداز کلی را برآورده می کند. نقش مدیر معمولاً برقراری ارتباط با جهت رهبری، تعیین انتظارات، تعیین وظایف، حل مشکل و تکمیل اهداف تعیین شده به آن گروه خاص بوده است.

چرا رهبری سازمانی مهم است؟

مدیریت سنتی در سال های اخیر به عنوان "حفظ" وضعیت موجود کم اهمیت جلوه داده شده است. با توجه به اینکه نوآوری و اختلال با سرعتی بی سابقه اتفاق می افتد، مدیریت انجام کارها همانطور که همیشه انجام می شد کافی نیست. رهبری سازمانی در هر سطحی مورد نیاز است تا در نظر بگیرد که چگونه شیوه های فعلی را می توان بیشتر بهبود بخشید یا تغییر داد تا نیازهای آینده را برآورده کند.

رهبری سازمانی مهم است زیرا:

۱-باعث ایجاد انگیزه در اعضای تیم می شود. اعضای تیم به طور مشابه به رهبر پاسخ می دهند. آن‌ها انگیزه خواهند داشت تا ذهنیت رشد را برای تیم‌ها و خودشان منعکس کنند و در نظر بگیرند که چگونه می‌توانند شخصاً به حرکت رو به جلو سازمان به‌عنوان یک کل کمک کنند.

 

۲-ذهنیت حل مسئله و تصمیم گیری را امکان پذیر می کند. در یک فضای امن از نظر روانی که در آن مردم ترسی از صحبت کردن ندارند، ایده‌های عالی می‌توانند ظهور کنند. هنگامی که یک رهبر به افراد استخدام شده در نقش های خود برای توسعه راه حل ها و تصمیم گیری ها اعتماد می کند، رشد تصاعدی امکان پذیر است.

 

۳-ارتباط، اخلاق، شمول و احترام را ترویج می کند. رهبر سازمانی بسیار باهوش عاطفی به هر طریقی ارتباط برقرار می کند که مشارکت هر یک از کارکنان محترم شمرده شود، زیرا هر نقشی برای حرکت رو به جلو سازمان به عنوان یک کل حیاتی است. رهبر ارزش‌های سازمان را به اشتراک می‌گذارد و ارتباطات، اخلاقیات، شمولیت و احترام مورد انتظار هر فرد را مدل می‌کند.

 

۴-به رهبران سازمانی اجازه می دهد تا هدف گرا باقی بمانند. با داشتن افراد توانمند برای ایفای نقش‌های خود و توسعه راه‌حل‌های نوآورانه، رهبر سازمان ممکن است بر تصویر بزرگ‌تر تمرکز کند: پیشبرد مأموریت با چشم‌اندازی بر چالش‌های پیش رو.

 

 

این اجزاء، مراحلی هستند که در ترتیب زمانی هنگام ایجاد یک طرح مدیریت استراتژیک جدید، انجام می‌شوند. در حال حاضر کسب و کارهایی با یک طرح مدیریت استراتژیک به نسبت شرایط لازم به این مراحل رجوع می‌کنند و تغییرات ضروری را ایجاد می‌کنند.

چگونه خود را به عنوان یک رهبر سازمانی توسعه دهید؟

برخی از مهارت ها ذاتی هستند، اما رهبران بزرگ می دانند که همیشه جایی برای یادگیری و پیشرفت بیشتر وجود دارد. مثلا:

 

  1. تخصص خود را از طریق آموزش رسمی، فرصت های آموزشی داخلی و برنامه های مربیگری ایجاد کنید.
  2. برای رهبری تیم ها و داشتن استعداد رهبری، شهرت داشته باشید.
  3. برای گوش دادن و ایجاد تیم‌های بزرگ و مشترک با به نمایش گذاشتن بهترین‌ها در همه افراد شهرت پیدا کنید.
  4. در مورد تمایل خود برای رهبری شفاف باشید. ممکن است فرصتی فوراً باز نشود، اما مهم است که در گفتگوهای مربوط به برنامه ریزی جانشین پروری در ذهن خود بمانید.
  5. ایجاد روابط کاری مثبت در سراسر سازمان. اطلاعات و منابع مفید را به اشتراک بگذارید.
  6. درخواست مصاحبه های اطلاعاتی با افرادی که در حال حاضر در نقش های رهبری شما آرزو دارید. از آنها بپرسید که ای کاش می دانستند زمانی که جای شما بودند، چه می دانستند.
  7. با مربیانی که می توانند شما را بر اساس تجربه و تخصص خود راهنمایی کنند و با حامیانی که می توانند شما را با کسانی که برای توسعه رهبری شما حیاتی هستند ارتباط برقرار کنید.
  8. داوطلب شوید و بخشی از سازمانی باشید که افراد را از سراسر سازمان یا چندین سازمان جمع آوری می کند. به حضور در هیئت مدیره و ایفای نقش رهبری «بله» بگویید.
  9. از فرصت‌های توسعه حرفه‌ای، از جمله مدرک تحصیلات عالی که بر مهارت‌های رهبری تمرکز دارد و شما را برای قدم گذاشتن در نقش رهبری سازمانی آماده می‌کند، استفاده کنید.

در صورت تمایل همکاران ما می‌توانند شما را راهنمایی کنند

برای دریافت مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید

    آموزش مدیران

    موارد مهمی که در استراتژی کسب و کار باید در نظر بگیریم

    یک استراتژی کسب و کار در ساده ترین شکل آن ابزاری است برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود

    برنامه ریزی استراتژیک

    تفکر سیستمی

    خلاقیت

    قدرت حل مساله

    قدرت رهبری

    قدرت متقاعد سازی

    مدیریت منابع انسانی

    مهارت ارتباط موثر

    مهارت تصمیم گیری

    هوش هیجانی