خانه

مدیریت برندینگ / مارکتینگ

مدیریت برندینگ / مارکتینگ

برندسازی فرآیند معنا بخشیدن به سازمان، شرکت، محصولات یا خدمات خاص با ایجاد و شکل دادن به یک برند در ذهن مصرف کنندگان است.

مدیریت برندینگ / مارکتینگ

برندسازی - این کلمه ای است که همه استفاده می کنند اما تعداد کمی از مردم واقعاً آن را می فهمند.

در این قسمت ما قصد داریم در مورد همه چیزهای برندینگ صحبت کنیم، به ویژه اینکه برندینگ چیست؟

"برند" چیست؟

وقتی از کلمه "برندینگ" استفاده می کنیم، مردم بلافاصله به گرافیک های جذاب و وب سایت های زیبا فکر می کنند. اینها اجزای برندسازی هستند اما به طور کامل برندسازی را در بر نمی گیرند.

اگر از Investopedia بپرسید، برند، «به مفهوم تجاری و بازاریابی اشاره دارد که به افراد کمک می کند شرکت، محصول یا فرد خاصی را شناسایی کنند. برندها ناملموس هستند، به این معنی که شما واقعا نمی توانید آنها را لمس کنید یا ببینید. به این ترتیب، آنها به شکل دادن به برداشت مردم از شرکت‌ها، محصولات یا افراد کمک می‌کنند.»

این تعریف کمی پیچیده به نظر می رسد اما بیایید آن را ساده کنیم.

نام تجاری ارتباط عاطفی است که شخص یا کسب و کار با مخاطب ایجاد می کند تا خود را از بازار متمایز کند.

به برندی مانند شهرت فکر کنید. این چیزی است که مردم در مورد شما می دانند زیرا شما آنقدر این کار را انجام می دهید که دیگران از طرف شما در مورد آن صحبت می کنند.

وقتی مردم می گویند که یک برند را دوست دارند، چه شخصی باشد و چه تجاری، می گویند "احساس" را که هنگام تعامل با این شخص یا تجارت تجربه می کنند، دوست دارند.

مربی برندینگ چیست و چه کاری انجام می دهد؟

مربی برندینگ کسی است که به یک کسب و کار یا شخص کمک می کند تا ارزش منحصر به فرد خود را به بهترین نحو درک کند و هر بار که مشتری یا مشتری بالقوه با آنها ارتباط برقرار می کند، این ارزش را بیان کند.

مربی‌های برندینگ دارای تخصص‌های زیادی هستند، مانند: تصاویر، پیام‌رسانی، رویدادهای حضوری، رضایت مشتری، کالاها و فرهنگ شرکت.

بنابراین، اگر مربی برندینگ چیزی است که می‌خواهید دنبال کنید، مهم است که در مورد نوع برندسازی که در آن تخصص دارید کاملاً واضح بدانید.

چرا مربیان برندینگ مورد نیاز کسب و کارها هستند؟

مربی‌های برندینگ بسیار ارزشمند هستند زیرا به افراد و کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا آنچه را که آنها را در بازار منحصربه‌فرد می‌کند شناسایی کنند تا بتوانند بهتر با آن ارتباط برقرار کنند.

آنها به مردم و صاحبان مشاغل کمک می کنند تا در مورد خواسته های مخاطبان خود کاملاً واضح باشند تا از پیمانکارانی که کار را "انجام می دهند" مانند کپی رایترها، طراحان، توسعه دهندگان، فروشندگان و غیره به بهترین شکل حمایت کنند.

مهمترین بخش توسعه کسب و کار که در عین حال کاملاً دست کم گرفته شده است، شفافیت در مورد آنچه که کسب و کار را منحصر به فرد می کند است.

وقتی مردم می‌گویند یک برند را دوست دارند، چه شخصی باشد و چه تجاری، می‌گویند “احساس” را هنگام تعامل با این تجارت دوست دارند.

۶ موردی که مربی برند می تواند کسب و کار شما را متمایز می کند:

ارزش ها: در مورد آنچه واقعاً برای شما به عنوان یک انسان مهم است، کاملاً اصیل باشید. هر چه بهتر بدانید چه چیزی را مطرح می کنید، جذب مشتریانی که ارزش های مشابهی دارند آسان تر است.


کهن الگوها: درک کنید که چه چیزی شما را در بازار منحصر به فرد می کند. این باعث می‌شود که ایده‌هایی برای ارتباط با ارزش‌تان بسیار آسان‌تر شود


داستان ها: هنگام به اشتراک گذاری در مورد اینکه چرا مردم باید با شما کار کنند از داستان ها استفاده کنید. شما می خواهید بین داستان هایی که تخصص شما را به نمایش می گذارند و داستان هایی که شما را به عنوان یک انسان قابل ارتباط می کند، تعادل برقرار کنید.

 

کهن الگوها: درک کنید که چه چیزی شما را در بازار منحصر به فرد می کند. این باعث می‌شود که ایده‌هایی برای ارتباط با ارزش‌تان بسیار آسان‌تر شود.

 

داستان ها: هنگام به اشتراک گذاری در مورد اینکه چرا مردم باید با شما کار کنند از داستان ها استفاده کنید.

 

شما می خواهید بین داستان هایی که تخصص شما را به نمایش می گذارند و داستان هایی که شما را به عنوان یک انسان قابل ارتباط می کند، تعادل برقرار کنید.

 

چارچوب: یک چارچوب / روش / پروتکل ایجاد کنید که مشتریان را از طریق آن راهنمایی می کنید. این به مشتریان نشان می دهد که شما یک روش استاندارد برای ایجاد یک نتیجه خاص دارید.

 

پیشنهاد: پیشنهادی ایجاد کنید که برای مخاطبان شما مقاومت ناپذیر باشد. به آنها نشان دهید که آن نوع نتایج یا نتایجی را که آنها عمیقاً آرزو دارند ایجاد می کند.

 

نیچ: برخلاف تصور رایج، یک جایگاه مخاطب نیست، بلکه مشکلی است که شما حل می کنید. هرچه در مورد مشکل دقیق تر باشید، جذب افرادی که حداکثر ارزش را در پیشنهاد شما پیدا می کنند آسان تر خواهد بود.

 

پیشنهاد: پیشنهادی ایجاد کنید که برای مخاطبان شما مقاومت ناپذیر باشد. به آنها نشان دهید که آن نوع نتایج یا نتایجی را که آنها عمیقاً آرزو دارند ایجاد می کند.

 

نیچ: برخلاف تصور رایج، یک جایگاه مخاطب نیست، بلکه مشکلی است که شما حل می کنید. هرچه در مورد مشکل دقیق تر باشید، جذب افرادی که حداکثر ارزش را در پیشنهاد شما پیدا می کنند آسان تر خواهد بود.

  • تولید کم هزینه

تولید کم هزینه یا رهبری هزینه، استراتژی است که در آن یک شرکت بهترین قیمت را برای محصول یا خدمات خود ارائه می دهد. این امر مشتریان را به خرید ترغیب می کند زیرا نسبت به سایر شرکت ها مقرون به صرفه تر است. برای ارائه قیمت های پایین، یک شرکت باید هزینه نیروی کار خود را به حداقل برساند.

نمونه‌ای از شرکت‌هایی که از تولید کم‌هزینه استفاده می‌کنند، یک شرکت فست فود است که فقط چند مورد را در منوی خود ارائه می‌کند. آنها قیمت های خود را با پرداخت حداقل دستمزد به کارمندان خود پایین نگه می دارند و تنها با ارائه گزینه های پیشروی می توانند ساختمان خود را با اجاره کم نگه دارند.

هدف بزرگ ۹۰ روزه خود را تعیین کنید.

حتی اگر بعد از ساعات کاری و در تعطیلات آخر هفته در حال راه اندازی این کسب و کار مربیگری برند هستید، همچنان به یک برنامه نیاز دارید. بدون برنامه، نمی دانید روی چه چیزی باید تمرکز کنید و آیا در حال پیشرفت هستید یا خیر.

به همین دلیل است که داشتن یک هدف بزرگ ۹۰ روزه مهم است. ۵ مرحله برای تعیین یک هدف بزرگ خوب به نام S.M.A.R.T وجود دارد.

S – خاص برای اینکه یک هدف موثر باشد، باید مشخص باشد. یک هدف خاص به سوالاتی مانند: چه چیزی باید انجام شود پاسخ می دهد؟ چه کسی مسئول آن است؟ برای رسیدن به آن چه اقداماتی باید انجام شود؟

M - قابل اندازه گیری خاص بودن یک شروع عالی است، اما داشتن یک هدف قابل اندازه گیری، پیگیری پیشرفت و دانستن زمان رسیدن به خط پایان را بسیار آسان تر می کند. من همیشه می گویم: "آنچه سنجیده می شود، انجام می شود."

A - قابل دستیابی این زمانی است که به خودتان یک بررسی واقعیت می دهید. آیا این هدف چیزی است که در ۹۰ روز قابل انجام است؟ اگر اینطور نیست باید اصلاح شود. دست کم گرفته شده ترین مهارت در کارآفرینی، اعتماد به نفس است و تنها زمانی می توان اعتماد به نفس را ایجاد کرد که با موفقیت به اهداف خود، به ویژه اهداف خرد دست پیدا کنید.

R- مربوطه این یک سوال تصویر بزرگ است. چرا این هدف از آنچه من واقعاً می خواهم پشتیبانی می کند؟ اهدافی که در نهایت با آنچه می خواهید مطابقت ندارند، حواس پرتی هستند و در سناریوی بدتر، زمان و انرژی هستند که شتاب شما را از مسیر خارج می کنند.

T- محدود به زمان برای اندازه‌گیری دقیق عملکرد، باید مشخص کنید که چه زمانی به هدف رسیده‌اید. جدول زمانی کلی چیست؟ چه زمانی این پروژه را شروع و به پایان می رسانید؟ (نکته: ۹۰ روز است)

پیاده‌سازی و اجرای استراتژی (Strategy Implementation) به معنای به‌کار‌گیری استراتژی مورد‌نظر یا اجرای استراتژی انتخابی سازمان است.

۶ موردی که مربی برند می تواند کسب و کار شما را متمایز می کند:

اینها را به خاطر دارید؟ آنها عبارتند از: ارزش ها، کهن الگو، داستان ها، چارچوب، پیشنهاد، نیچ.

 

شفاف بودن در مورد اینکه هر کدام از اینها برای شما چیست، کلید ارتباط شفاف و مداوم است که چه چیزی شما را در بازار منحصر به فرد می کند.

 

برخلاف تصور رایج، لازم نیست شما بهتر از رقبا باشید. فقط باید متفاوت باشی.

 

هر چه بهتر با آنچه شما را متمایز می کند ارتباط برقرار کنید، مشتریان با کیفیت تری جذب می کنید.


هر چه به طور پیوسته‌تر با آنچه شما را متفاوت می‌کند ارتباط برقرار کنید، سریع‌تر مشتریان مربی را جذب خواهید کرد.

 

به طور خلاصه این ۶ رکن:

  1. ارزش ها: شما برای چه چیزی دفاع می کنید؟
  2. کهن الگو: چه چیزی شما را در بازار منحصر به فرد می کند؟
  3. داستان ها: چه داستان هایی نشان می دهد که شما قابل اعتماد هستید؟
  4. چارچوب: روش استاندارد شده ای که برای ایجاد نتایج مشابه دنبال می کنید چیست؟
  5. پیشنهاد: چیزی که در واقع می فروشید چیست؟
  6. نیچ: مشکل خاصی که حل می کنید چیست؟

۱۱ گام ساده برای فرآیند ساخت برند موفق

یک نام تجاری قابل تشخیص و دوست داشتنی یکی از با ارزش ترین دارایی های یک شرکت است.

طبق نظرسنجی نیلسون، ۵۹ درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند محصولات جدید را از برندهای آشنا خریداری کنند.

به عنوان یک کسب‌وکار کوچک، ممکن است با برندهای بزرگ با مشتریانی متعهد و بودجه‌های بازاریابی نامحدود رقابت کنید. به همین دلیل است که باید راه‌هایی برای برجسته‌تر شدن پیدا کنید – با فرآیند ساخت برند خود.

توصیه من به هر کارآفرینی این است که یک برند بسازد، نه فقط یک تجارت.

این همان چیزی است که به شما طرفداران زیادی را افزایش می دهد.

چگونه یک برند ایجاد می کنید؟
برندسازی خیلی بیشتر از یک لوگوی جالب یا یک تبلیغ خوب است.

برند چیست؟
به عبارت ساده، برند شما با درک کلی مشتری از کسب و کار شما تعریف می شود. به عبارت ساده، برند شما با درک کلی مشتری از کسب و کار شما تعریف می شود.

بنیانگذار آمازون، جف بزوس، حتی بهتر این را می گوید: "برند شما همان چیزی است که دیگران در مورد شما می گویند، زمانی که شما در اتاق نیستید."

برند شما شهرت شماست!

در بازار امروز، یک برند موفق باید در ارتباطات و تجربه، در بسیاری از کاربردها، سازگار باشد:

  1. محیط (ویترین یا دفتر)
  2. چاپ ، تابلو، بسته بندی
  3. وب سایت و تبلیغات آنلاین
  4. انتشار محتوا
  5. فروش و خدمات مشتری

ساخت برند ساده است؟ حقیقت این است: برندسازی یک شبه یا حتی در چند ماه اتفاق نمی افتد.

ساختن یک برند قطعا یک فرآیند است و نیاز به یک استراتژی دارد. با این حال، تلاش مداوم منجر به ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان شما خواهد شد.
این می تواند منجر به افزایش مستمر سرنخ ها و فروش، ارجاعات دهان به دهان و حمایت از محصولات یا خدمات شما شود.

ساخت برند چیست؟
تعریف برندسازی ایجاد آگاهی در مورد کسب و کار شما با استفاده از استراتژی ها و کمپین ها با هدف ایجاد تصویری منحصر به فرد و ماندگار در بازار است.

تصویر مثبت + برجسته = موفقیت برند.

 

نام تجاری را می توان به سه مرحله سطح بالا تقسیم کرد:

  1. استراتژی برند
  2. هویت نام تجاری
  3. بازاریابی برند

 

استراتژی برند نشان می دهد که شما چگونه از نظر مشتری ایده آل خود متفاوت، قابل اعتماد، به یاد ماندنی و دوست داشتنی هستید.هدف، وعده ها و نحوه حل مشکلات شما را برای مردم بیان می کند.

 

این اولین قدمی است که باید هنگام ایجاد یک نام تجاری از پایه بردارید (چه تازه شروع کرده اید و چه از قبل تاسیس شده باشید).

 

شما بدون نقشه یا نقشه خانه نمی سازید، درست است؟
در مورد برند شما هم همینطور است.

 

شما می توانید استراتژی برند را به عنوان طرحی برای اینکه می خواهید دنیا کسب و کار شما را چگونه ببیند در نظر بگیرید.

یک استراتژی موثر و جامع برند باید شامل اجزای زیر به عنوان بخشی از فرآیند باشد:

  1. توسعه هدف برند
  2. توسعه مخاطب
  3. تحقیق در مورد رقبا
  4. صدا و شخصیت برند
  5. پیام و داستان برند

 

استراتژی برند یک قطعه حیاتی و اساسی برای ساختن یک برند موفق است. این یکی از زمینه‌هایی است که بیشتر کسب‌وکارها نادیده گرفته می‌شوند، زیرا مستقیماً به سمت طراحی و بازاریابی می‌روند.

 

هویت برند راهی است که شما این موضوع را با تصاویر، پیام‌رسانی و تجربه به عموم منتقل می‌کنید. استراتژی برند شما بر نحوه ارائه هویت خود تأثیر می گذارد و آن را با هدف شما برای بیشترین تأثیر هماهنگ می کند.

 

عناصر هویت برند شما باید در همه کانال ها به طور مداوم اعمال شوند. این راهی است که کسب و کار شما قابل تشخیص می شود:

  1. لوگو
  2. رنگ ها و فونت ها
  3. الگوها و نمادها
  4. وثیقه
  5. طراحی سایت
  6. محتوا و پیام
  7. تبلیغات
  8. چاپ یا بسته بندی

 

بازاریابی برند راهی است که کسب‌وکارها یا سازمان‌ها با پیوند دادن ارزش‌ها و صداها به مخاطبان مناسب از طریق ارتباطات استراتژیک، محصولات یا خدمات را برجسته می‌کنند و به آنها آگاهی می‌دهند.

 

در سال ۲۰۲۲، تقویت تصویر برند شما می تواند به طور موثر از طریق فعالیت های مختلف بازاریابی دیجیتال انجام شود:

  1. تجربه کاربری (یعنی وب سایت شما)
  2. سئو و بازاریابی محتوا
  3. بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  4. بازاریابی ایمیلی
  5. تبلیغات پولی (PPC)

 

این کانال ها با هم برای کسب آگاهی و رشد نام تجاری اساسی هستند.

مسیر یک فرآیند جامع ساخت برند را تا زمانی که بشناسید می توانید برند تجاری یا برند شخصی خود را به سمتی هدایت کنید تا طرفداران وفادارتری به دست آورید.

آیا نمی دانید از کجا شروع کنید؟

از این مراحل به عنوان راهنمای نحوه ساخت یک برند استفاده کنید!

 

چگونه برندی بسازیم که مردم دوست دارند؟

۱. هدف پشت نام تجاری خود را کشف کنید.
هر برند موفقی یک هدف قدرتمند در پشت خود دارد.
و شما هم همینطور. این کاری است که هر روز از خواب بیدار می شوید و دوست دارید
از طریق محصول یا خدمات خود برای دیگران (و جهان) انجام دهید.

چهار سوال وجود دارد که باید هنگام تعریف هدف برند از خود بپرسید:

  1. چرا وجود دارید؟
  2. چه چیزی شما را متمایز می کند؟
  3. چه مشکلی را حل می کنید؟
  4. چرا مردم باید اهمیت بدهند؟

 

۳ قسمت دایره طلایی:

چه چیزی – محصولات یا خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهید.
چگونه - چیزهایی که شما را از رقبا متمایز می کند.
چرا - دلیل اشتیاق شما و دلیل وجودتان

«مردم کاری را که شما انجام می دهید را نمی خرند. آنها محصول با خدمات شما رو می خرند برای اینکه چرا شما این کار را می کنید.
هدف این نیست که با هرکسی که به داشته های شما نیاز دارد تجارت کنید. هدف این است که با افرادی تجارت کنید که به آنچه شما اعتقاد دارید اعتقاد دارند.
سیمون سینک

مفهوم دایره طلایی می تواند به شناسایی هدف پشت هر چیزی در تجارت یا زندگی کمک کند.

 

۲. درباره برندهای رقیب در صنعت خود تحقیق کنید.

شما هرگز نباید دقیقاً همان کاری را که برندهای بزرگ در صنعت شما انجام می دهند تقلید کنید.
اما، باید از کارهایی که آنها به خوبی انجام می دهند (یا جایی که شکست می خورند) آگاه باشید.
هدف تمایز از رقبا است. مشتری را متقاعد کنید تا از شما خرید کند!
ما همیشه به این فکر می کنیم که چگونه یک نام تجاری را از آنچه که قبلاً وجود دارد متمایز کنیم. این مرحله را در فرآیند ساخت برند نادیده نگیرید.

در مورد رقبای اصلی یا برندهای معیار خود تحقیق کنید. به عنوان مثال، مطالعه کنید که آنها تا چه اندازه موفق به ایجاد نام تجاری شده اند.

برای اینکه یک نام تجاری موثر باشد، باید برای مصرف کنندگان آسان باشد که آن را بشناسند و به خاطر بسپارند.

ایجاد صفحه گسترده تحقیقاتی رقبای برند
تحقیق در مورد رقبا یک عنصر کلیدی در توسعه برند شماست. با ایجاد یک صفحه گسترده رقیب برند برای مقایسه شروع کنید. می‌توانید از Google Sheets، Excel یا حتی فقط از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید.

سپس به این سوالات اساسی پاسخ دهید:

  1. آیا رقیب با پیام رسانی و هویت بصری در سراسر کانال ها سازگار است؟
  2. کیفیت محصولات یا خدمات رقیب چگونه است؟
  3. آیا رقیب نظرات مشتریان یا اشاره های اجتماعی دارد که می توانید در مورد آنها بخوانید؟
  4. رقیب از چه طریقی کسب و کار خود را چه آنلاین و چه آفلاین بازاریابی می کند؟

 

چند رقیب را انتخاب کنید، دو تا چهار (۲-۴) عدد خوبی برای نمودار مقایسه شما است. ممکن است بخواهید نگاهی به سایر مشاغل محلی بیندازید، یا حتی هدف خود را در مقایسه با برندهای نامی معیار قرار دهید.

 

تحقیقات رقیب (یا تحقیقات بازار)، یکی از مولفه های کلیدی در کشف و تعریف جایگاه برند شما است.

 

۳. مخاطبان هدف برند خود را تعیین کنید.
اساس ساخت برند شما این است که مخاطب هدفی را که روی آن تمرکز خواهید کرد، تعیین کنید.
شما نمی توانید همه چیز برای همه باشید، درست است؟

هنگام ساخت برند، به خاطر داشته باشید که دقیقاً به چه کسی می‌خواهید برسید. شما ماموریت و پیام خود را برای برآورده کردن نیازهای دقیق آنها تنظیم خواهید کرد.

نکته کلیدی این است که مشخص شود.

رفتارهای دقیق و سبک زندگی مصرف کنندگان خود را مشخص کنید.

 

با چند مثال مختصر توضیح می دهم.

 

به جای «همه مادران»، می‌توانید جایگاه خود را برای «مادران مجردی که تمام وقت از خانه کار می‌کنند» محدود کنید.

"افراد فنی" بسیار گسترده است. اما «پذیرش‌کنندگان اولیه با دانش فناوری که تیم بزرگی را مدیریت می‌کنند» می‌توانند تمرکز را محدود کنند.

اگر «بچه های دانشگاهی» را هدف قرار می دهید، قطعاً فضایی برای دقیق تر شدن وجود دارد. یک مثال می تواند این باشد:

"دانشجویان کالج در حال تحصیل در خارج از کشور در اروپا در طول تابستان".

"هرکسی که به شغل نیاز دارد" مطمئناً یک بازار هدف خاص نیست. با این حال، "بازنشستگانی که به دنبال بازگشت به نیروی کار در یک موقعیت اجرایی هستند" می توانند!

همانطور که می بینید، هدف قرار دادن یک جایگاه مستلزم تعهد به چیزی بسیار متمرکز برای شروع است.

متوجه خواهید شد که مزیت رقابتی هنگام برندسازی کسب و کارتان محدود کردن تمرکز مخاطب هدف شماست.

این می تواند به اطمینان حاصل شود که پیام برند شما به طور شفاف برای گیرنده مورد نظر ارسال می شود.

تصویری از مصرف کنندگان خود را تثبیت کنید، سپس یاد بگیرید که چگونه یک هویت برند ایجاد کنید که آنها بتوانند درک کنند و با آن ارتباط برقرار کنند.

شخصیت خریدار برند شما
ایجاد برند به درک واقعی شخصیت خریدار متکی است. در اینجا چند مورد از مواردی که باید هنگام توصیف مشتری ایده آل خود مستند کنید آورده شده است:

  1. سن
  2. جنسیت
  3. محل
  4. درآمد
  5. سطح تحصیلات


برای به دست آوردن تعریفی بیشتر از شخصیت خریدار برند خود، به این جزئیات بپردازید:

  1. انگیزه ها
  2. اهداف
  3. نقاط درد
  4. ترس ها
  5. خواسته ها
  6. اینفلوئنسرها
  7. قرابت های برند


شناسایی مخاطبان هدف برای خدمات یا محصولات شما تمرینی است که بر تمام حوزه های فرآیند ساخت برند شما، به ویژه تلاش های بازاریابی، تأثیر می گذارد و به نفع آن است.
شما می خواهید که فرد ایده آلی محتوای شما را مصرف کند، روی تبلیغات شما کلیک کند، در لیست ایمیل شما مشترک شود و غیره.
در نتیجه، تعیین مخاطب ایده آل برای کسب و کار شما، از استراتژی های کلی ساخت برند دیجیتالی شما حمایت می کند. این قطعا اولین قدم مهم است!

۴. ماموریت و چشم انداز برند را ایجاد کنید.

آیا به ماموریت برند و چشم انداز برند خود فکر کرده اید؟ در اصل، شما باید بیان واضحی از آنچه شرکت شما بیشتر به آن علاقه دارد را ایجاد کنید.

این دلیل شماست؛ دلیل اینکه شما هر روز از خواب بیدار می شوید

قبل از اینکه بتوانید برندی بسازید که مخاطب هدف شما به آن اعتماد داشته باشد، باید بدانید که کسب و کار شما چه ارزشی دارد.

چشم انداز برند شما یک بیانیه آینده و روزی آرزویی است که برند شما به سمت دستیابی به آن سوق می دهد.

پیش بینی کنید که برند شما آرزوی رسیدن به کجا را دارد، آرزو دارد چه چیزی باشد، و چه تاثیری بر محیطی که در آن هستید خواهد داشت - ۱۰ سال فکر کنید.

بیانیه ماموریت یک بیانیه تعهدی در حال حاضر، روزمره است که نقشه راهی برای تحقق چشم انداز شماست. نحوه اجرای استراتژی های ساخت برند خود را به شما اطلاع می دهد.

همه چیز از لوگوی شما گرفته تا شعار، صدا، پیام و شخصیت شما باید منعکس کننده ماموریت و چشم انداز شما باشد.

می‌توانید از اطلاعات جمع‌آوری‌شده از تمرین دایره طلایی (مرحله ۱ را ببینید) برای ایجاد چشم‌انداز و بیانیه‌های مأموریت برند واضح و تأثیرگذار استفاده کنید.

 

نمونه های ساختمان برند: نایکی

 

همه ما شعار نایک را می شناسیم: فقط انجامش بده. اما آیا بیانیه ماموریت آنها را می دانید؟

ماموریت نایک این است: «اوردن الهام و نوآوری برای هر ورزشکار در جهان».

شما می توانید ماموریت نایک را در همه جا ببینید. آنها بر روی انواع ورزشکارانی تمرکز می کنند که از محصولات نایک استفاده می کنند تا بهترین خود باشند.
نایک در مورد رسالت برند خود حتی پاورقی را به این بیانیه اضافه می کند: "اگر بدنی دارید، یک ورزشکار هستید". به این فکر کنید که مخاطبان هدف آنها با چنین سلب مسئولیت چقدر گسترده می شود!

این شرکت چنان شهرت و برندی را به دست آورده است که می تواند هدف را برای تطبیق هر "بدنی" افزایش دهد.

هنگام برندسازی کسب و کار خود، از کوچک شروع کنید و به یاد داشته باشید که ابتدا بر روی مخاطبان هدف خود تمرکز کنید.

با گذشت زمان، وفاداری به برند شما ممکن است به اندازه کافی رشد کند که دامنه دسترسی شما را افزایش دهد.

بیایید یک دقیقه به عقب برگردیم. قبل از ایجاد چشم انداز یا بیانیه ماموریت برند خود، به درستی بررسی کنید که آیا واقعاً به مرحله ۳ که تعیین می کند مصرف کننده دقیق شما چه کسی است متعهد هستید یا خیر. این یکی از مهمترین مراحل فرآیند ساخت برند از همه آنها است.

 

۵. ویژگی ها و مزایای کلیدی که برند شما ارائه می دهد را مشخص کنید.


همیشه برندهایی با بودجه بیشتر و منابع بیشتر برای کنترل صنعت خود وجود خواهند داشت.
محصولات، خدمات و مزایای شما فقط به شما تعلق دارد.

راه اندازی یک نام تجاری که به یاد ماندنی است به این معنی است که شما عمیقاً جستجو می کنید تا بفهمید چه چیزی ارائه می دهید، و هیچ کس دیگری ارائه نمی دهد.

بر ویژگی ها و مزایایی که برندسازی شرکت شما را منحصر به فرد می کند تمرکز کنید.

با فرض اینکه دقیقاً می دانید مخاطب هدف شما چه کسی است (مرحله ۳ را ببینید)، به آنها دلیلی برای انتخاب نام تجاری خود نسبت به برند دیگر بدهید.

توجه به این نکته مهم است که این فقط یک لیست از ویژگی هایی نیست که محصول یا خدمات شما به مشتری یا مشتری ارائه می دهد. به این فکر کنید که چگونه ارزشی ارائه می کنید که زندگی مصرف کنندگان را بهبود می بخشد (نتایج تجربه شده).

در اینجا چند نمونه هستند:

  1. خدمات مشتری معتبرتر و شفاف تر
  2. راه بهتری برای حمایت از بهره وری
  3. کاهش هزینه ها با گزینه ای مقرون
  4. به صرفه تر
  5. صرفه جویی در زمان در کارهای روزانه

 

نمونه های ساختمان برند: اپل

واضح است که اپل فقط یک شرکت کامپیوتری دیگر نیست. یکی از ویژگی های کلیدی آنها طراحی تمیز است و یک مزیت کلیدی سهولت استفاده است.

از بسته‌بندی منحصربه‌فرد گرفته تا رویدادهای اعلامی، اپل همیشه به مشتریان یادآوری می‌کند که محصولاتش را می‌توان بدون نیاز به جعبه استفاده کرد.

آیا شعار اپل در سال های ۱۹۹۷-۲۰۰۲ را به خاطر دارید؟ "متفاوت فکر کن" بود. این تصور همچنان وجود دارد، امروز.

۶. صدای برند منحصر به فرد خود را شکل دهید.
صدای شما به ماموریت، مخاطبان و صنعت شرکت شما بستگی دارد.
نحوه ارتباط شما با مشتریان و نحوه پاسخ آنها به شما است.

صدای برند می تواند باشد:

  1. حرفه ای
  2. دوستانه
  3. خدمات محور
  4. معتبر
  5. فنی
  6. تبلیغاتی
  7. محاوره ای
  8. آموزنده

صفت ها و امکانات بی پایانی وجود دارند که می توانند صدای برندی را در پشت پیام های شما ایجاد کنند.

در نهایت، شما می خواهید صدای برندی را انتخاب کنید که منطقی باشد و با مشتریان هدف شما طنین انداز شود. (باز هم به مرحله ۳ برمی گردیم!)

خواهید دید که اگر صدای برند درست را پیدا کنید و از آن استفاده کنید، بیشترین شانس را برای ارتباط با مصرف کنندگان خواهید داشت.

این امر به ویژه هنگام انتشار مقالات وبلاگ یا پست های رسانه های اجتماعی مهم است. حفظ صدای ثابت به شما کمک می‌کند که تصویر برند شما در چندین کانال به یک شکل شناخته شود. هنگامی که محتوای شما را مصرف می کنند، جامعه ای از دنبال کنندگان، خوانندگان یا مشترکین انتظار صدای برند و شخصیت برند خاصی را دارند.

 

نمونه های ساختمان برند: ویرجین آمریکا

 

ویرجین آمریکا به خاطر خدمات دوستانه و قابل اعتمادش به مشتریان معروف است و صدایش دائماً این برند را ایجاد می کند.
در توییتر، به سبک شخصیتی آنها توجه کنید - در این مورد از طنز مبتنی بر مکان استفاده کنید. آنها همچنین ارزشی را که برای مشتریان خود به ارمغان می آورند تقویت می کنند - ضمانت پریز برق در هر پرواز.

 

۷. اجازه دهید شخصیت برند شما بدرخشد.
مشتریان به دنبال شرکت های کپی کننده نیستند که همان چیزی را ارائه دهد که دیگران ارائه می دهند.


آن‌ها به دنبال تجربه‌ای هستند که متناسب با نیازهایشان باشد، که با تعامل شخصی واقعی پشتیبانی می‌شود.

آیا نمی دانید که چگونه کسب و کار خود را به روشی منحصر به فرد برند کنید؟ شخصیت خود را در تمام جنبه های فرآیند ساخت برند خود برجسته کنید.

در تمام نقاط تماس با این شخصیت برند سازگار باشید.

می تواند به همین سادگی باشد:

  1. صدای مکالمه در ارتباط (با استفاده از "من" و "تو")
  2. به اشتراک گذاری محتوای پشت صحنه
  3. گفتن داستان در مورد تجربیات واقعی
  4. محصولات/خدمات خود را به روشی عجیب توصیف کنید.

 

۸. یک داستان برند و پیام بسازید.


هنگام ساختن یک برند، به طور خلاصه به مشتریان بگویید که چه کسی هستید.
از صدای تجاری که برای برند خود انتخاب کرده اید استفاده کنید.
پیام شما باید به طور پیچیده با برند شما مرتبط باشد و به طور مداوم منتقل شود.

این بخش از فرآیند توسعه برند فراتر از لوگو و شعار شما است تا جنبه های کلیدی را تعریف کند:

  • تو کی هستی؟
  • آنچه شما ارائه می دهید.
  • چرا مردم باید اهمیت بدهند؟

داستان برند فرصتی است برای برقراری ارتباط در سطح انسانی و ایجاد ارتباط عاطفی مستقیم با مصرف کنندگان.

این به این معنی است که زبانی که استفاده می کنید باید بلافاصله درک شود و در عین حال احساساتی را ایجاد کنید.
آن را ساده و واضح بیان کنید.

 

مهمتر از همه: هنگام ایجاد یک داستان برند، به آنچه محصول شما می تواند انجام دهد توجه نکنید... بلکه به این موضوع بپردازید که چرا برای مشتری شما مهم است.

نمونه های ساختمان برند: TOMS Shoes

 

TOMS Shoes پیروان اجتماعی زیادی را ایجاد کرده است و درک مثبتی از برند ایجاد کرده است.
آنها به وضوح در وب سایت خود پیام خود را تعریف می کنند: بهبود زندگی. با هر محصولی که خریداری می کنید، TOMS به افراد نیازمند کمک می کند. یکی برای یکی.
این داستان از طریق هر نقطه تماس مصرف کننده با برند انجام می شود.

 

۹. یک لوگو و شعار برند ایجاد کنید.
وقتی به نحوه ساخت یک برند فکر می کنید، احتمالاً ابتدا تصاویر بصری به ذهن شما خطور می کند. ما حتی در مورد اینها صحبت نکرده‌ایم تا زمانی که در فرآیند ساخت برند عمیق باشیم!
این مرحله ممکن است مرحله ای باشد که در اجرای خلاقانه به کمک نیاز دارید.

هیجان‌انگیزترین (و مسلماً مهم‌ترین قطعه) در فرآیند ساخت برند، ایجاد لوگو و شعار برند برای شرکت شما است.

این لوگو بر روی هر چیزی که به تجارت شما مربوط می شود ظاهر می شود. این به هویت، کارت تلفن و شناسایی بصری قول شما تبدیل خواهد شد.
پس مایل باشید با ایجاد چیزی استثنایی برای تقویت هویت بصری کسب و کار خود، زمان و پول خود را سرمایه گذاری کنید.
برای برندسازی کسب و کارتان به کمک نیاز دارید؟ یک طراح حرفه ای یا آژانس برندسازی با تجربه طراحی لوگو و هویت استخدام کنید تا به برجسته کردن برند شما کمک کند.
تخصص آنها تضمین می کند که شما یک علامت منحصر به فرد و همیشگی برای کسب و کار خود دریافت کنید.
یک طراح همچنین می‌تواند دستورالعمل‌های برند را برای اطمینان از سازگاری برای هر کاربرد آتی لوگو و پالت رنگ یا فونت برند مرتبط ایجاد کند.

راهنمای سبک برند قوی شامل موارد زیر است:

  1. اندازه و محل لوگو
  2. پالت رنگ
  3. تایپوگرافی و فونت
  4. شمایل نگاری
  5. سبک عکاسی/تصویر
  6. عناصر وب

 

 

۱۰. نام تجاری خود را در تمام جنبه های کسب و کار خود ادغام کنید.

فرآیند ساخت برند هرگز متوقف نمی شود.
برند شما باید در هر چیزی که مشتری شما می تواند ببیند، بخواند و بشنود قابل مشاهده و منعکس شود.

اگر مشتری وارد دفتر شما شود یا مشتری وارد فروشگاه شما شود، تصویر برند شما باید هم در محیط و هم در تعاملات شخصی به نمایش گذاشته شود.

هر چیزی ملموس – از کارت ویزیت گرفته تا تبلیغات، بسته بندی و محصول – به مهر لوگوی شما نیاز دارد.

در هر پلتفرم دیجیتالی، اطمینان حاصل کنید که برند شما در همه جا یکسان به نظر می رسد. از راهنمای سبک برند خود برای ایجاد سازگاری با تصاویری مانند استفاده از رنگ و لوگو، فونت، عکاسی و غیره استفاده کنید.

وب سایت شما مهمترین ابزار برای بازاریابی برند شماست. وقتی وب سایت خود را طراحی می کنید: صدا، پیام و شخصیت خود را در محتوا بگنجانید.

صفحات نمایه برای شبکه های رسانه های اجتماعی باید به صورت بصری و با صدای انتخابی شما برای تعامل مارک شوند.
برای کسانی که به دنبال صدای پادکست هستند، به موضوعی پایبند باشید که از پیام، ارزش و صدای برند شما پشتیبانی می کند.

 

نمونه های ساختمان برند: Warby Parker

 

واربی پارکر به سرعت توانسته است برندی منحصر به فرد و در کلاس خود را توسعه دهد. تجربه آزمایشی محصول نوآورانه آنها در خانه، محیط خرده‌فروشی و تلاش‌های بازاریابی محتوای دیجیتال کاملاً متناسب با سبک زندگی مخاطبان هدف است.

۱۱. به ساختمان برند خود وفادار بمانید.

اگر تصمیم نگیرید برند خود را به چیزی که بر اساس پاسخ اندازه گیری شده مصرف کننده موثرتر است تغییر دهید، ثبات کلیدی است.
هر زمان که نیاز به تصمیم گیری در مورد هویت یا بازاریابی دارید، به استراتژی برند خود مراجعه کنید.

هنگامی که صدای برند را ایجاد کردید، از آن برای هر قطعه محتوایی که ایجاد می کنید استفاده کنید. (به بالا، مرحله ۶ در فرآیند ساخت برند مراجعه کنید.)

تمام دستورالعمل‌های برندی را که ایجاد می‌کنید و به صورت داخلی توزیع می‌کنید، مستند کنید.

ارزش ساخت برند، اگر سازگار نباشد، چیست؟ مدام برند خود را تغییر ندهید. این ناهماهنگی مشتریان شما را گیج می کند و ساخت برند بلندمدت را دشوارتر می کند.

نمونه های ساختمان برند: Starbucks

استارباکس پیشروترین خرده فروش قهوه تخصصی در جهان است و برند آنها همیشه قول داده است که مردم را دور هم جمع کند.

ماموریت استارباکس؟

"برای الهام بخشیدن و پرورش روح انسان - یک نفر، یک فنجان و یک محله در یک زمان."

به همین دلیل است که در هر فروشگاهی، Wi-Fi رایگان، میزهای بزرگ، و موسیقی آرامش‌بخش برای آسان کردن چت با دیگران پیدا خواهید کرد. آنها همیشه نام شما را روی قهوه شما می نویسند تا یک تماس شخصی اضافی داشته باشند.

حتی با وجود تغییر لوگو در سال ۲۰۱۱ (حذف نام شرکت!)، درک برند استارباکس همچنان قوی است. وقتی آن لوگوی ساده شده پری دریایی سبز را می بینید، چه احساسی دارید؟ من تضمین می کنم که چیزی است.

در صورت تمایل همکاران ما می‌توانند شما را راهنمایی کنند

برای دریافت مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید

    مدیریت برندینگ / مارکتینگ

    موارد مهمی که در استراتژی کسب و کار باید در نظر بگیریم

    یک استراتژی کسب و کار در ساده ترین شکل آن ابزاری است برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود

    برندینگ در بازاریابی

    برندینگ و تبلیغات

    پرسونال برندینگ

    تکنیک های بازاریابی آنلاین

    دیجیتال مارکتینگ