خانه

قدرت متقاعدسازی

قدرت متقاعدسازی

قدرت متقاعدسازی یک مهارت اساسی مفید است. محیط های کاری برای کارکنان دارای مهارت های متقاعدسازی ارزش قائل هستند زیرا می توانند بر جنبه های مختلفی از عملکرد شغلی تأثیر بگذارند. علاوه بر این، کار تیمی و رهبری به شدت به قدرت متقاعدسازی و توانایی تأثیرگذاری بر دیگران متکی است.

هنر متقاعدسازی

وقتی به متقاعدسازی فکر می کنیم، بلافاصله آن را با رفتار منفی مرتبط می کنیم. اما از متقاعدسازی می‌توان به طرز ماهرانه‌ای برای رسیدن به اهداف خود در زندگی استفاده کرد. هنر متقاعدسازی یعنی متقاعد کردن دیگران برای موافقت با دیدگاه شما یا پیروی از یک مسیر عملی. برای برخی از ما، متقاعدسازی یک ویژگی ذاتی است و قدرت تأثیرگذاری به طور طبیعی به وجود می آید. برای بقیه ما، مهارت های متقاعدسازی را می توان در طول زمان آموخت و توسعه داد.

 

قدرت متقاعدسازی یک مهارت اساسی مفید است. محیط های کاری برای کارکنان دارای مهارت های متقاعدسازی ارزش قائل هستند زیرا می توانند بر جنبه های مختلفی از عملکرد شغلی تأثیر بگذارند.

علاوه بر این، کار تیمی و رهبری به شدت به قدرت متقاعدسازی و توانایی تأثیرگذاری بر دیگران متکی است. بدون مهارت های متقاعدسازی، کارمندان ممکن است به اهمیت چشم انداز و مأموریت بلندمدت سازمان متعهد نباشند یا به آن توجه کنند.

مهارت های متقاعدسازی چیست؟

منظور از مهارت‌های متقاعدسازی، به عبارت ساده، توانایی انجام تلاش‌های عمدی و موفقیت‌آمیز برای تأثیرگذاری بر کسی از طریق ارتباط نوشتاری یا کلامی است. به زبان ساده، مهارت‌های متقاعدسازی به مهارت تغییر یا تأثیرگذاری بر رفتارها، باورها یا نگرش‌های فرد یا گروهی نسبت به ایده، شخص یا رویداد دیگری اشاره دارد. هنر متقاعدسازی معمولاً شامل استدلال، به اشتراک گذاشتن احساسات و انتقال هوشمندانه اطلاعات است.

تصور کنید سعی می‌کنید دوستی را وادار کنید تا سریال وبی را که اخیراً تماشا کرده‌اید تماشا کند. شما سعی خواهید کرد که هیجان‌انگیزترین نکات را از نمایش و تأثیری که روی شما گذاشته یا احساسی که در شما ایجاد کرده است را برجسته کنید. این یک نمونه کلاسیک از متقاعدسازی است که در آن افراد سعی می‌کنند دیگران را وادار کنند تا علایق مشابهی را توسعه دهند.

 

حالا تصور کنید که از این هنر متقاعدسازی استفاده کنید و به طور موثر از آن برای تأثیرگذاری بر همکاران خود استفاده کنید. این نه تنها به شما کمک می کند که در مورد ایده های مشابه هیجان زده شوید. همچنین به شما کمک می کند تا برای دستیابی به اهداف مشترک به یکدیگر انگیزه دهید. این قدرت اقناع است.

فهرست مهارت های متقاعدسازی

در اینجا چند مهارت اساسی متقاعدسازی وجود دارد که ممکن است مذاکرات محل کار شما را بهبود بخشد:

 

۱-ارتباطات

ارتباط خوب اولین قدم در متقاعدسازی موثر است. از آنجایی که متقاعدسازی فرآیندی است که شامل تأثیرگذاری بر دیگران است، مؤثرترین راه برقراری ارتباط با همکارانتان است. این می تواند کلامی یا غیرکلامی یا هر دو باشد، اما پیام شما باید روی مخاطبان شما تأثیر بگذارد. اگر آنها با شما تعامل داشته باشند، آنگاه آماده شنیدن صحبت شما هستند.

 

۲-گوش دادن فعال

قبل از اینکه بخواهید کسی را متقاعد کنید، دیدگاه او را در مورد یک موضوع خاص درک کنید. اگر فعالانه به صحبت های دیگران گوش دهید، نشان می دهد که برای آنها صبور و محترم هستید. دادن فرصت به مردم برای به اشتراک گذاشتن افکار خود باعث می شود آنها احساس ارزشمندی کنند.

 

این روش نشان دادن حمایت شما به ایجاد اعتماد کمک می کند. می‌توانید انگیزه‌های آنها را بهتر بشناسید و به شما امکان می‌دهد تا استدلال‌های مؤثری را برای جلب حمایت آنها آماده کنید.

 

۳-هوش هیجانی

هوش عاطفی مهارتی است که به شما کمک می کند با همکارانتان ارتباط بهتری برقرار کنید. اگر بتوانید احساسات شنونده خود را درک کنید، می توانید به طور مناسب پاسخ دهید. تاکتیک های متقاعدسازی خود را بسته به زبان بدن و خلق و خوی شنونده خود تنظیم کنید.

 

۴-منطق و استدلال

قبل از اینکه کسی را مجبور کنید ایده شما را بپذیرد، باید به او کمک کنید تا بفهمد چرا باید آن را دنبال کند. شنوندگان شما باید یک انتخاب منطقی داشته باشند تا کاملاً به ایده ها یا برنامه های شما متعهد شوند. از منطق و استدلال برای حمایت از طرح های خود استفاده کنید. در صورت نیاز از آنها با شواهد پشتیبانی کنید. یک نمودار یا صفحه گسترده می تواند به ارتباط بهتر منطق شما کمک کند. از آن برای ایجاد استدلال های تاثیرگذار استفاده کنید.

 

۵-ایجاد اعتبار

مهارت های متقاعدسازی موفق بر اساس توانایی شما در داشتن تعاملات مثبت و حفظ روابط معنادار با مردم است. برای حفظ این روابط، باید بتوانید به نفع آنها نیز کار کنید. وقتی همکارانتان در کنار شما موفق می شوند، احتمال بیشتری وجود دارد که با شما موافق باشند. هر چه آنها بیشتر به دست بیاورند و پیشرفت کنند، اعتبار شما بیشتر می شود.

ما هر روز متقاعد می شویم و متقاعد می شویم. از بچه‌هایمان بخواهیم اتاقشان را مرتب کنند یا به حرف‌های فروشندگان در مرکز خرید گوش دهیم - یا متقاعد می‌شویم یا متقاعد می‌شویم. اکثریت قریب به اتفاق مردم همکاری و کار گروهی را به سلسله مراتب ترجیح می دهند. هیچ کس دوست ندارد به او گفته شود که چه کاری انجام دهد یا تحت فشار قرار بگیرد. بنابراین، سازمان ها و رهبران باید مهارت های متقاعدسازی قدرتمند را برای ایجاد تغییرات لازم تطبیق دهند.

مهارت های متقاعدسازی چیست؟

متقاعدسازی فرآیند متقاعد کردن شخص دیگری برای انجام یک عمل یا موافقت با یک ایده است. در محل کار، متقاعدسازی برای فروش محصولات، جذب اعضای تیم و افزایش بهره وری استفاده می شود.

 

یک کارمند با مهارت های متقاعدسازی قوی می تواند بر دیگران تأثیر بگذارد تا عملکرد خوبی داشته باشند و موفق شوند. یک کارمند متقاعد کننده همچنین می تواند تصمیم گیری گروهی را تسریع و تسهیل کند.

 

هنگامی که به خوبی استفاده شود، متقاعدسازی یک مهارت نرم ارزشمند است که می تواند تأثیر قابل توجهی در هر محل کار داشته باشد.

نکاتی برای استفاده از مهارت های متقاعدسازی

اجرای موفقیت آمیز مهارت های متقاعدسازی شما به زمان، انرژی و تمرین نیاز دارد. در اینجا چند نکته برای متقاعد کردن مؤثر دیگران وجود دارد:

  1. بر اعتماد تمرکز کنید
  2. مراقب اطراف خود باشید
  3. علایق مشترک پیدا کنید
  4. از حقایق و احساسات استفاده کنید

 

بر اعتماد تمرکز کنید

ایجاد اعتماد یکی از مهمترین عناصر مکالمات متقاعد کننده است. اگر از شخص دیگری می‌خواهید ریسک کند یا قدمی خارج از منطقه امن خود بگذارد، ضروری است که به شما و قضاوت شما اعتماد کند.

برای ایجاد اعتماد، باید در محل کار خود شهرت خوبی داشته باشید و مایل به خدمت باشید. اگر خود را فداکار و مایل به کمک نشان دهید، احتمال دارد که دیگران لطف خود را برگردانند.

 

مراقب اطراف خود باشید

بخشی از اجرای یک مکالمه متقاعد کننده موفق، انتخاب زمان و مکان مناسب است.

 

شما می خواهید مکانی را انتخاب کنید که شنونده شما در آن احساس راحتی و آرامش کند. این می تواند در دفتر شما، در اتاق کارکنان، در کافی شاپ نزدیک یا حتی در خانه شما باشد. همچنین می‌خواهید زمانی را انتخاب کنید که استرس یا عجله نداشته باشند، مثلاً در ابتدای هفته یا در یک استراحت طولانی ناهار.

 

علایق مشترک پیدا کنید

همانطور که در حال شروع یک مکالمه یا ارائه متقاعد کننده هستید، مهم است که بین خود و شنوندگان خود زمینه مشترک پیدا کنید.

 

روی مشکلات مشترک یا اهداف متقابل خود تمرکز کنید. اگر بتوانید چیزی را بیابید که از همان ابتدا با آن موافق هستید، شنونده شما نسبت به سایر ایده های شما بازتر خواهد بود.

 

از حقایق و احساسات استفاده کنید

وقتی کسی را متقاعد می‌کنید، باید داده‌های غیرقابل انکاری را ارائه دهید که نشان می‌دهد توافق با شما چه سودی برای او دارد. به عنوان مثال، اگر خودرویی را می فروشید، می توانید با نشان دادن نمودارهایی با اطلاعات ایمنی دقیق، مشتری را متقاعد کنید.

 

برای جلب توجه احساسات آن‌ها، می‌توانید با همان مشتری صحبت کنید که چقدر لذت بردن از رانندگی بچه‌هایشان در ماشین در طول سفرهای جاده‌ای خانوادگی لذت‌بخش است – و اگر بچه‌ها سرگرمی ندارند، حداقل در یک گاوصندوق هستند. وسیله نقلیه.

چگونه مهارت های متقاعدسازی را بهبود دهیم

چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای تبدیل شدن به یک متقاعد کننده موفق تر انجام دهید:

 

۱-روی پرورش روابط کار کنید

اولین قدم برای متقاعد کردن موثرتر، بهبود مهارت های افراد است.

 

بر اعتمادسازی و ایجاد رابطه با همکاران، مشتریان و دوستان خود تمرکز کنید. حتی اگر هرگز مجبور به استفاده از مهارت های متقاعدکننده خود در مورد این افراد خاص نباشید، تقویت روابط خود با آنها به شما کمک می کند تا مهارت های هوش بین فردی و هوش هیجانی خود را تمرین کنید. همچنین می توانید به دنبال فرصت هایی برای ایجاد روابط حرفه ای جدید و گسترش شبکه خود باشید.

 

۲-اعتماد به نفس خود را تقویت کنید

اگر می‌خواهید شخص دیگری را متقاعد کنید تا باورهای خود را تغییر دهد یا به کاری متعهد شود، باید به استدلال‌های خود اطمینان کامل نشان دهید.

 

اگر برای برقراری تماس چشمی یا بیان واضح خود تلاش می کنید، اعتماد شنونده به استدلال شما دشوار خواهد بود. سخنرانی های متقاعدکننده خود را از قبل تمرین کنید و سیگنال های غیرکلامی را که باعث عصبی شدن شما می شود حذف کنید.

 

۳-مهارت های ارتباطی خود را تمرین کنید

 

توسعه مهارت های ارتباطی حرفه ای و شخصی شامل آگاهی عمدی از نحوه تعامل خود با دیگران است. به دنبال فرصت هایی برای ایجاد گفتگو یا شرکت در یک بحث باشید.

 

برای مشارکت در تصمیم گیری های گروهی و شرکت در جلسات محل کار تلاش کنید. هر فرصتی که برای تبدیل شدن به یک ارتباط موثرتر داشته باشید، شما را به یک سخنران متقاعد کننده ماهرتر مجهز می کند.

در صورت تمایل همکاران ما می‌توانند شما را راهنمایی کنند

برای دریافت مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید

    آموزش مدیران

    موارد مهمی که در استراتژی کسب و کار باید در نظر بگیریم

    یک استراتژی کسب و کار در ساده ترین شکل آن ابزاری است برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود

    برنامه ریزی استراتژیک

    تفکر سیستمی

    خلاقیت

    قدرت حل مساله

    قدرت رهبری

    قدرت متقاعد سازی

    مدیریت منابع انسانی

    مهارت ارتباط موثر

    مهارت تصمیم گیری

    هوش هیجانی