اجرای موفقیت آمیز مهارت های متقاعدسازی شما به زمان، انرژی و تمرین نیاز دارد. در اینجا چند نکته برای متقاعد کردن مؤثر دیگران وجود دارد:
- بر اعتماد تمرکز کنید
- مراقب اطراف خود باشید
- علایق مشترک پیدا کنید
- از حقایق و احساسات استفاده کنید
بر اعتماد تمرکز کنید
ایجاد اعتماد یکی از مهمترین عناصر مکالمات متقاعد کننده است. اگر از شخص دیگری میخواهید ریسک کند یا قدمی خارج از منطقه امن خود بگذارد، ضروری است که به شما و قضاوت شما اعتماد کند.
برای ایجاد اعتماد، باید در محل کار خود شهرت خوبی داشته باشید و مایل به خدمت باشید. اگر خود را فداکار و مایل به کمک نشان دهید، احتمال دارد که دیگران لطف خود را برگردانند.
مراقب اطراف خود باشید
بخشی از اجرای یک مکالمه متقاعد کننده موفق، انتخاب زمان و مکان مناسب است.
شما می خواهید مکانی را انتخاب کنید که شنونده شما در آن احساس راحتی و آرامش کند. این می تواند در دفتر شما، در اتاق کارکنان، در کافی شاپ نزدیک یا حتی در خانه شما باشد. همچنین میخواهید زمانی را انتخاب کنید که استرس یا عجله نداشته باشند، مثلاً در ابتدای هفته یا در یک استراحت طولانی ناهار.
علایق مشترک پیدا کنید
همانطور که در حال شروع یک مکالمه یا ارائه متقاعد کننده هستید، مهم است که بین خود و شنوندگان خود زمینه مشترک پیدا کنید.
روی مشکلات مشترک یا اهداف متقابل خود تمرکز کنید. اگر بتوانید چیزی را بیابید که از همان ابتدا با آن موافق هستید، شنونده شما نسبت به سایر ایده های شما بازتر خواهد بود.
از حقایق و احساسات استفاده کنید
وقتی کسی را متقاعد میکنید، باید دادههای غیرقابل انکاری را ارائه دهید که نشان میدهد توافق با شما چه سودی برای او دارد. به عنوان مثال، اگر خودرویی را می فروشید، می توانید با نشان دادن نمودارهایی با اطلاعات ایمنی دقیق، مشتری را متقاعد کنید.
برای جلب توجه احساسات آنها، میتوانید با همان مشتری صحبت کنید که چقدر لذت بردن از رانندگی بچههایشان در ماشین در طول سفرهای جادهای خانوادگی لذتبخش است – و اگر بچهها سرگرمی ندارند، حداقل در یک گاوصندوق هستند. وسیله نقلیه.