خانه

مدیریت منابع انسانی

مدیریت منابع انسانی

اصولاً مدیران منابع انسانی هر کاری را که یک کسب و کار برای پیشرفت نیاز دارد انجام می دهند. به همین دلیل ضروری است که مدیران منابع انسانی مجهز باشند تا به طور موثر روزهای کاری پرمشغله خود را مدیریت کنند.

مدیریت منابع انسانی

۹ مهارت ضروری مدیریت منابع انسانی

یک مدیر منابع انسانی اختصاص داده شده ستون فقرات یک کسب و کار موفق است.

مدیران منابع انسانی با ایجاد تعادل بین نیازهای مرتبط با کسب و کار و خواسته های کارکنان، یک محل کار ایمن و کارآمد ایجاد می کنند. وظایف شغلی آنها اغلب شامل مدیریت مزایا، میانجیگری درگیری، مصاحبه با متقاضی و آموزش کارکنان است.

بسیاری از مدیران منابع انسانی نیز کارمندان را ارتقاء می دهند یا از کار خاتمه می دهند و مسئول گردآوری شواهد پس از ادعاهای آزار و اذیت یا تبعیض هستند.

اصولاً مدیران منابع انسانی هر کاری را که یک کسب و کار برای پیشرفت نیاز دارد انجام می دهند. به همین دلیل ضروری است که مدیران منابع انسانی مجهز باشند تا به طور موثر روزهای کاری پرمشغله خود را مدیریت کنند.

 

کاملا مطمئن نیستید که به چه معناست؟ چه صاحب کسب و کاری باشید که به دنبال یک مدیر منابع انسانی کامل هستید یا یک مدیر منابع انسانی فعلی که به توسعه شخصی علاقه مند است، فهرست مهارت های ضروری ما در زیر می تواند به ارتقاء بخش منابع انسانی شما به سطح بعدی کمک کند.

مهارت شماره ۱: برقراری ارتباط

ارتباطات بدون شک مهمترین مهارتی است که یک مدیر منابع انسانی باید داشته باشد. یک مدیر منابع انسانی واجد شرایط به مهارت های ارتباطی نوشتاری و کلامی قوی برای انجام وظایف روزانه نیاز دارد. در اینجا چندین نمونه از وظایف منابع انسانی که به مهارت های ارتباطی عالی نیاز دارند آورده شده است:

 

  • مذاکره حقوق و دستمزد
  • توضیح سود
  • حل تعارض
  • ارائه های شرکت
  • به روز رسانی دفترچه راهنمای کارکنان

 

مهارت های ارتباط غیرکلامی نیز ضروری است. ارتباطات غیرکلامی به مدیر منابع انسانی کمک می کند تا تشخیص دهد که آیا افراد در طول مکالمات یا ارائه ها احساس ناراحتی، ناصادقی یا سردرگمی می کنند.

 

هنگامی که یک کارمند ادعای تبعیض ارائه می کند یا یک کارمند بالقوه تحت یک مصاحبه شغلی قرار می گیرد، مفید است.

 

مهارت شماره ۲: سازماندهی

اگر مهارت های سازمانی ندارید، مدیریت نیازهای کارمندان و صاحبان مشاغل دشوار است. هنگامی که یک کارمند با یک سوال یا نگرانی از دفتر منابع انسانی بازدید می کند، ممکن است مدیر بلافاصله پاسخ را نداند. با این حال، او باید دقیقا بداند که اطلاعات درخواستی را از کجا پیدا کند.

 

بسیاری از مدیران منابع انسانی اطلاعات را به صورت آنلاین و آفلاین سازماندهی می کنند. این بدان معناست که ممکن است پشته هایی از پوشه های فایل با اطلاعات عمومی شرکت و همچنین برنامه های دیجیتال با داده های حساس وجود داشته باشد.

 

مدیران منابع انسانی اغلب از نرم افزار مدیریت منابع برای حقوق و دستمزد، برنامه های کارکنان و مدیریت سود بهره مند می شوند. نرم افزار کسب و کار محور، مدیریت منابع انسانی را با ارائه اطلاعات مهم در یک پلتفرم راحت، ساده می کند.

 

مهارت شماره ۳: دانش فنی

روزهایی که مدیران منابع انسانی ماشین‌های تحریر یا پیش‌نویس بررسی عملکرد را با دست می‌کوبیدند، گذشته است.

 

بسیاری از متخصصان منابع انسانی برای تکمیل کار خود به نرم افزار برنامه ریزی بصری، صفحات گسترده دیجیتال و پایگاه های داده آنلاین متکی هستند.

 

یک مدیر منابع انسانی با دانش فنی همچنین ممکن است ارائه های پاورپوینت ایجاد کند، وبلاگ های شرکت را به روز کند و تجزیه و تحلیل محل کار را ردیابی کند.

 

دیجیتالی شدن حتی ممکن است نیاز به اضافه کاری را کاهش دهد. ۹۴ درصد از متخصصان کسب و کار می گویند که نرم افزار Visual Planning به آنها کمک می کند در زمان صرفه جویی کنند.

 

مدیریت زمان قطعاً در زمینه منابع انسانی اهمیت دارد، زیرا تقریباً از هر ۳ مدیر منابع انسانی ۱ نفر بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می کند.

این اجزاء، مراحلی هستند که در ترتیب زمانی هنگام ایجاد یک طرح مدیریت استراتژیک جدید، انجام می‌شوند.

 

در حال حاضر کسب و کارهایی با یک طرح مدیریت استراتژیک به نسبت شرایط لازم به این مراحل رجوع می‌کنند و تغییرات ضروری را ایجاد می‌کنند.

اصولاً مدیران منابع انسانی هر کاری را که یک کسب و کار برای پیشرفت نیاز دارد انجام می دهند. به همین دلیل ضروری است که مدیران منابع انسانی مجهز باشند تا به طور موثر روزهای کاری پرمشغله خود را مدیریت کنند.

مهارت شماره ۴: انعطاف پذیری

ساختار به یک کسب و کار کمک می کند تا به خوبی اجرا شود، اما مدیریت منابع انسانی به انعطاف پذیری زیادی نیاز دارد.

وظایف شغلی روزانه متفاوت است و ممکن است در هر زمانی مسائل غیرمنتظره ای پیش بیاید. پیش بینی اینکه چه زمانی ممکن است یک آسیب در محل کار رخ دهد یا اینکه یک ارائه دهنده مزایا ممکن است ناگهان سیاست های خود را تغییر دهد غیرممکن است.

 

مهارت شماره ۵: صبر

اگر والدین هستید یا دوران دبستان خود را به یاد می آورید، احتمالاً با قلاب زدن آشنا هستید. گاهی اوقات لق زدن شامل یک مسئله جزئی است، مانند کسی که زبان خود را بیرون می آورد یا صدای احمقانه ای ایجاد می کند. مواقع دیگر، شکایات شامل اتهامات جدی در مورد آسیب یا قلدری است.

 

این همچنین زندگی یک مدیر منابع انسانی را توصیف می کند. در طول یک روز کاری متوسط، یک مدیر منابع انسانی ممکن است به شکایاتی از جمله «نمی‌خواهم کنار جودی بنشینم چون بو می‌دهد» تا «راس دست از لمس من بر نمی‌دارد و می‌گوید من زیبا هستم» رسیدگی می‌کند.

 

همچنین ممکن است مجبور شوید با شکایات در مورد بیمه و سایر ارائه دهندگان مزایای شرکت خود برخورد کنید یا در تعارضات بین کارگران و روسای آنها میانجیگری کنید.

 

همه اینها نیاز به شخصیتی آرام و صبور دارد. کارمندان روی مدیران منابع انسانی برای رسیدگی به مشکلاتشان حساب می کنند، خواه این مشکلات شامل نگرانی های عمده باشد یا مسائل بی اهمیت.

 

مهارت شماره ۶: مذاکره

هنگامی که یک کارمند با یک مشکل به مدیریت منابع انسانی مراجعه می کند، اغلب معتقد است که درست می گوید و سایر طرف های درگیر اشتباه می کنند. این موضوع چه در مورد حقوق، ساعت، وظایف شغلی یا مشکل دیگری باشد، صادق است.

 

هنگامی که چنین مسائلی پیش می آید، یک مدیر منابع انسانی با مذاکره با کارمندان، تعارض را پراکنده می کند. شرایط زیر ممکن است نیاز به مذاکره داشته باشد:

 

  • یک کارمند جدید با تجربه گسترده یا مدرک دانشگاهی حقوقی بالاتر از نرخ شروع عادی درخواست می کند
  • یک کارمند فعلی تهدید می کند که اگر افزایش حقوق دریافت نکند، کار را ترک خواهد کرد
  • یک کارمند می خواهد در شرکت بماند اما نمی تواند برنامه فعلی را انجام دهد
  • یک کارمند از همکاری با یک مدیر خاص امتناع می کند
  • در این شرایط، یک مدیر منابع انسانی باید مصالحه هایی را انجام دهد که به نفع شرکت و همچنین کارمند باشد.

 

مهارت شماره ۷: اقدامات اخلاقی

مدیریت منابع انسانی مستلزم اقدامات اخلاقی است که یکپارچگی همه طرف های درگیر را حفظ کند. با این حال، این مشکل است زیرا مسائل مربوط به منابع انسانی اغلب شامل مناطق خاکستری بدون راه حل های واضح است.

 

یک مدیر منابع انسانی ماهر باید بتواند زمانی که پاسخ درست و غلط مشخص نیست، سریع تصمیم بگیرد. این تصمیمات باید همیشه از شرکت و کارکنان آن محافظت کند. این بدان معناست که راه حل ها هرگز نباید شامل طرفداری، نژادپرستی، تبعیض جنسی یا سایر اشکال تبعیض یا رفتار ترجیحی باشد.

مهارت شماره ۸: شفقت

بسیاری از کارمندان از درخواست زمان شخصی وحشت دارند، حتی زمانی که شرکت ها برنامه های سخاوتمندانه ای ارائه می دهند. کارگران نگران هستند که مدیریت ممکن است آنها را تنبل، غیرمسئولانه یا بی تعهد نسبت به وظایف خود ببیند.

 

به عنوان یک مدیر منابع انسانی، مهم است که به یاد داشته باشید کارمندان زندگی فراتر از محل کار دارند. وقتی یک کارمند اعتراف می کند که از کار خود مرخصی می گیرد، یک مدیر منابع انسانی نباید آنها را قضاوت یا بازجویی کند. یک مدیر منابع انسانی همچنین در صورتی که کارمندان از مسائل جدی مانند آزار جنسی یا نژادپرستی در محل کار شکایت دارند، باید منصفانه و محترمانه رفتار کند.

مهارت شماره ۹: تعهد

برای موفقیت، یک متخصص منابع انسانی باید واقعاً به وضعیت شرکت اهمیت دهد. برای یک مدیر منابع انسانی بی تفاوت ارائه راهنمایی و منابع به کارمندان دشوار است.

 

فداکاری و وفاداری از ویژگی های ضروری برای مدیران منابع انسانی است. یک کارشناس منابع انسانی باید پروژه ها را به طور کامل تکمیل کند، مسائل را حل کند و نیازهای کارکنان را برطرف کند. تلاش‌های بی‌دردسر ممکن است باعث شود کارکنان احساس ناکافی بودن یا کم‌ارزش شدن کنند، که می‌تواند به نرخ جابجایی بالا منجر شود.

 

حتی اگر کارمندان کنار هم بمانند، اگر احساس قدردانی یا احترام نداشته باشند، ممکن است بهترین کار خود را انجام ندهند. مدیریت منابع انسانی به مهارت های بیشتری نسبت به مدیریت سنتی نیاز دارد.

در صورت تمایل همکاران ما می‌توانند شما را راهنمایی کنند

برای دریافت مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید

    آموزش مدیران

    موارد مهمی که در استراتژی کسب و کار باید در نظر بگیریم

    یک استراتژی کسب و کار در ساده ترین شکل آن ابزاری است برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود

    برنامه ریزی استراتژیک

    تفکر سیستمی

    خلاقیت

    قدرت حل مساله

    قدرت رهبری

    قدرت متقاعد سازی

    مدیریت منابع انسانی

    مهارت ارتباط موثر

    مهارت تصمیم گیری

    هوش هیجانی