قدرت رهبری
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است.
رهبری سازمانی چیست؟
رهبری سازمانی توانایی هدایت گروهی از افراد به سوی انجام مأموریت سازمان است.
و شامل مهارت های زیر است:
مهارت های فوق بر اساس تخصص رهبر، مهارت های مدیریتی آموخته شده، ذهنیت رشد و هوش هیجانی توسعه یافته است. آنها به رهبر اجازه می دهند تا از خود، تأثیر آنها بر دیگران و انگیزه دیگران در چارچوب پیشبرد مأموریت منحصر به فرد سازمان آگاه شود.
رهبری سازمانی در مقابل مدیریت سنتی
رهبری سازمانی دامنه وسیع تری از مسئولیت را نسبت به مدیریت سنتی در بر می گیرد. رهبری سازمانی مأموریت و چشم انداز را به اطلاع می رساند، برنامه راهبردی را ایجاد می کند و افراد را تشویق می کند تا استعدادهای خود را برای تحقق اهداف همسو با برنامه استراتژیک و در نهایت چشم انداز رهبر به کار گیرند.
مدیریت سنتی تنها بخشی از این چشم انداز کلی را برآورده می کند. نقش مدیر معمولاً برقراری ارتباط با جهت رهبری، تعیین انتظارات، تعیین وظایف، حل مشکل و تکمیل اهداف تعیین شده به آن گروه خاص بوده است.
چرا رهبری سازمانی مهم است؟
مدیریت سنتی در سال های اخیر به عنوان "حفظ" وضعیت موجود کم اهمیت جلوه داده شده است. با توجه به اینکه نوآوری و اختلال با سرعتی بی سابقه اتفاق می افتد، مدیریت انجام کارها همانطور که همیشه انجام می شد کافی نیست. رهبری سازمانی در هر سطحی مورد نیاز است تا در نظر بگیرد که چگونه شیوه های فعلی را می توان بیشتر بهبود بخشید یا تغییر داد تا نیازهای آینده را برآورده کند.
رهبری سازمانی مهم است زیرا:
۱-باعث ایجاد انگیزه در اعضای تیم می شود. اعضای تیم به طور مشابه به رهبر پاسخ می دهند. آنها انگیزه خواهند داشت تا ذهنیت رشد را برای تیمها و خودشان منعکس کنند و در نظر بگیرند که چگونه میتوانند شخصاً به حرکت رو به جلو سازمان بهعنوان یک کل کمک کنند.
۲-ذهنیت حل مسئله و تصمیم گیری را امکان پذیر می کند. در یک فضای امن از نظر روانی که در آن مردم ترسی از صحبت کردن ندارند، ایدههای عالی میتوانند ظهور کنند. هنگامی که یک رهبر به افراد استخدام شده در نقش های خود برای توسعه راه حل ها و تصمیم گیری ها اعتماد می کند، رشد تصاعدی امکان پذیر است.
۳-ارتباط، اخلاق، شمول و احترام را ترویج می کند. رهبر سازمانی بسیار باهوش عاطفی به هر طریقی ارتباط برقرار می کند که مشارکت هر یک از کارکنان محترم شمرده شود، زیرا هر نقشی برای حرکت رو به جلو سازمان به عنوان یک کل حیاتی است. رهبر ارزشهای سازمان را به اشتراک میگذارد و ارتباطات، اخلاقیات، شمولیت و احترام مورد انتظار هر فرد را مدل میکند.
۴-به رهبران سازمانی اجازه می دهد تا هدف گرا باقی بمانند. با داشتن افراد توانمند برای ایفای نقشهای خود و توسعه راهحلهای نوآورانه، رهبر سازمان ممکن است بر تصویر بزرگتر تمرکز کند: پیشبرد مأموریت با چشماندازی بر چالشهای پیش رو.
این اجزاء، مراحلی هستند که در ترتیب زمانی هنگام ایجاد یک طرح مدیریت استراتژیک جدید، انجام میشوند. در حال حاضر کسب و کارهایی با یک طرح مدیریت استراتژیک به نسبت شرایط لازم به این مراحل رجوع میکنند و تغییرات ضروری را ایجاد میکنند.
چگونه خود را به عنوان یک رهبر سازمانی توسعه دهید؟
برخی از مهارت ها ذاتی هستند، اما رهبران بزرگ می دانند که همیشه جایی برای یادگیری و پیشرفت بیشتر وجود دارد. مثلا:
موارد مهمی که در استراتژی کسب و کار باید در نظر بگیریم
یک استراتژی کسب و کار در ساده ترین شکل آن ابزاری است برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود
برنامه ریزی استراتژیک
تفکر سیستمی
خلاقیت
قدرت حل مساله
قدرت رهبری
قدرت متقاعد سازی
مدیریت منابع انسانی
مهارت ارتباط موثر
مهارت تصمیم گیری
هوش هیجانی