خانه

بیزینس کوچینگ

بیزینس کوچینگ

کوچینگ کسب و کار فرآیندی است که در آن یک کوچ حرفه ای یک تاجر را در تعقیب اهداف کاری خود راهنمایی می کند. یک مربی کسب و کار ممکن است به مشتری خود در ایجاد استراتژی های تجاری کمک کند.

بیزینس کوچینگ

فرایند و مراحل مدیریت استراتژیک چیست؟

چه در حال اداره یک کسب و کار کوچک و محلی باشید یا به دنبال ایجاد یک شرکت خیلی بزرگ باشید، نمی توان مزایای مربیگری کسب و کار را نادیده گرفت.

 

اداره یک کسب‌وکار اغلب می‌تواند مانند یک کار بسیار انفرادی باشد. با این حال، مانند بسیاری از چیزهای زندگی، داشتن یک مربی باتجربه که بتوانید به آن تکیه کنید، یکی از با ارزش ترین منابع موجود برای صاحبان کسب و کار است.

 

مطمئناً، مقالات و کتاب‌های الکترونیکی آنلاین بی‌شماری در مورد چگونگی ایجاد و رشد یک کسب‌وکار وجود دارد، اما در نهایت، هر کسب‌وکاری منحصربه‌فرد است و توصیه‌های عمومی به سختی می‌تواند جایگزین مناسبی برای راهنمایی شخصی باشد.

 

کوچینگ کسب و کار چیست؟

مربیان کسب و کار معمولاً کارآفرینان باتجربه و خود صاحبان مشاغل هستند که تصمیم می گیرند از استعدادهای خود برای ایجاد و رشد یک کسب و کار برای کمک به سایر صاحبان مشاغل برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند.

 

در حالی که اطلاعات و توصیه های زیادی در مورد نحوه شروع و رشد یک کسب و کار به صورت آنلاین در دسترس است، اما همه آنها به طور طبیعی عمومی هستند و مختص کسب و کار منحصر به فرد شما نیستند. از سوی دیگر، مربیان کسب و کار می‌توانند چیزی بسیار ارزشمندتر ارائه دهند - مشاوره شخصی و سفارشی.

 

اگر شخصی بخواهد نواختن یک ساز را بیاموزد، پیدا کردن معلم بسیار آسان تر از آموزش دادن به خودش است.

 

به همین ترتیب، اگر یک ورزشکار بخواهد مهارت های خود را بهبود بخشد، بهترین کاری که می تواند انجام دهد پیوستن به تیمی است که مربی بزرگی دارد.

 

ما این منطق را - این واقعیت که مربیان و مربیان بزرگ سریع‌ترین راه‌ها برای موفقیت هستند - در اکثر موارد به کار می‌بریم، با این حال، همان منطق اغلب در مورد رشد یک تجارت نادیده گرفته می‌شود.

 

مربیان کسب و کار معمولاً کارآفرینان خبره ای هستند که می دانند برای موفقیت یک تجارت چه چیزی لازم است.

 

در ازای دریافت هزینه، آنها در کنار مدیران و مالکان کار می کنند تا به آنها کمک کنند تا اهداف خود را تعریف کنند، چشم انداز خود را برای کسب و کار خود اصلاح کنند و مجموعه ای از استراتژی ها را تنظیم کنند که به مالک کمک می کند تا به اهداف و چشم انداز خود دست یابد.

 

اگر یک صاحب کسب و کار سؤالات سختی داشته باشد یا در طول مسیر با مشکلاتی مواجه شود، مربی او می تواند به او کمک کند تا مسائل خود را به مؤثرترین شکل ممکن هدایت کند.

 

داشتن یک مربی کسب و کار بسیار شبیه به داشتن یک شریک بسیار با تجربه در تیم شما است و ارزشی که آن ها به صاحبان کسب و کار ارائه می دهند بسیار ارزشمند است.

 

چه کسب و کار شما در حال دوام آوردن باشد و به راهی برای احیای آن نیاز داشته باشید یا فقط بخواهید برند خود را به سطح بعدی ببرید، آوردن یک مربی حرفه ای کسب و کار یکی از موثرترین گزینه های موجود است.

اگر شخصی بخواهد نواختن یک ساز را بیاموزد ، پیدا کردن معلم بسیار آسان تر از آموزش دادن به خودش است.

یک مربی کسب و کار چه می کند؟

کوچ های کسب و کار هم به عنوان مربی و هم به عنوان مربی عمل می کنند و مهارت هایی را که برای موفقیت در کسب و کار خود نیاز دارید را آموزش می دهند و در صورتی که سوالی در مورد کاری که باید انجام دهید به عنوان منبع اطلاعاتی خدمت می کنند.

 

مانند هر مربی دیگری، مربیان کسب و کار برای بهبود استعدادهای شما، بهبود اهداف، هدایت تصمیمات شما و انجام هر کار دیگری که می توانند برای اطمینان از موفقیت شما و کسب و کارتان انجام دهند، کار می کنند.

 

مربیان کسب و کار با یادگیری هر چیزی که می توانند در مورد برند شما شروع می کنند، از ارزش های پیشنهادی آن گرفته تا مشتریان هدف گرفته تا چالش هایی که با آن روبرو خواهد شد و فراتر از آن.

 

هنگامی که مربی کسب و کار شما همه چیزهایی را که می تواند در مورد پیشنهادات و سیستم های شما یاد بگیرد، در مرحله بعدی می خواهد در مورد چشم انداز شما برای شرکت شما و اهدافی که برای آن دارید اطلاعات بیشتری کسب کند.

 

همانطور که هر شرکتی منحصر به فرد است، دیدگاه هر صاحب کسب و کاری نیز منحصر به فرد است، و یک مربی کسب و کار باید بداند که آیا می خواهید کسب و کار خود را به درآمد قابل زندگی برای خود و خانواده خود تبدیل کنید یا یک شرکت چند میلیاردی تبدیل نمایید.

 

در مرحله بعد، یک مربی کسب و کار با شما همکاری خواهد کرد تا اهداف سودمند و قابل دستیابی را برای تیم خود تعیین کنید.

 

  • این اهداف اهدافی هستند که شما باید به آنها برسید تا بتوانید به طور موثر رشد کنید و به چشم اندازی که در نظر گرفته اید برسید.

 

هنگامی که مجموعه ای از اهداف تعیین می شود، مربی کسب و کار شما برای رسیدن به آنها به شما کمک می کند، به شما کمک می کند مجموعه ای از استراتژی ها و برنامه های عملیاتی را طراحی کنید تا کسب و کار شما را برای رسیدن به اهدافش سوق دهد و به شما کمک کند تا در هر چالشی که پیش می آید حرکت کنید.

 

در طول کل این فرآیند، مربیان کسب و کار به عنوان منبع ارزشمندی از اطلاعات شخصی و مشاوره عمل می کنند.

 

  • اداره یک کسب و کار، کوچک یا بزرگ، اغلب اوقات می تواند شبیه به گشت و گذار در تاریکی باشد به این امید که آنچه را که به دنبالش هستید بیابید.

 

با این حال، در این قیاس، یک مربی تجاری به عنوان چراغ قوه شما عمل می کند.

 

یک مربی کسب و کار با چه چیزی می تواند کمک کند؟

اکثر مربیان کسب و کار در خدماتی که ارائه می دهند همه کاره هستند، به این معنی که آیا شما می خواهید یک کسب و کار در حال مشکل را احیا کنید یا یک کسب و کار موفق را حتی موفق تر کنید یا اینکه یک کسب و کار کوچک، محلی یا یک شرکت بین المللی را اداره می کنید، یک تجارت با استعداد. مربی می تواند کمک کند.

 

  • تصور رایجی وجود دارد که خدمات مربیگری کسب و کار فقط برای کمک به صاحبان مشاغل در حال تاب آوری یا متزلزل وجود دارد.

 

در حالی که کمک به بازگرداندن آنها به مسیر درست مطمئناً یکی از مواردی است که یک مربی می تواند به آن کمک کند، موقعیت های بسیار متنوع دیگری وجود دارد که مربیان می توانند به مالکان نیز کمک کنند.

 

مربیان کسب و کار می توانند به ایجاد یک کسب و کار جدید از پایه کمک کنند، به مدیران و مالکان در حین گذراندن مراحل راه اندازی کسب و کار خود مشاوره می دهند، ماموریت و اهداف آن را تعریف می کنند و استراتژی های بلندمدت و کوتاه مدت را برای کسب و کار در نظر می گیرند.

 

به همین ترتیب، یک مربی کسب‌وکار می‌تواند به صاحبان کسب‌وکارهایی که در رشد شرکت‌شان به یک پله صعود رسیده‌اند کمک کند، زیرا آنها درمی‌یابند که چگونه کسب‌وکار خود را به سطح بعدی برسانند.

 

با این حال، همراه با بهبود عملکرد و رشد یک کسب و کار، چنین مربیانی همچنین می توانند برخی از بارها را بر دوش مالکان کاهش دهند تا سفر آنها را آسان تر و لذت بخش تر کنند.

 

در حالی که راه اندازی کسب و کار شما می تواند بسیار مفید باشد، نمی توان انکار کرد که می تواند بسیار سخت و استرس زا نیز باشد. اگر شما یک شرکت را به تنهایی اداره کنید، این دو برابر صادق است.

 

با این حال، هنگامی که با یک مربی کسب و کار کار می کنید، شخصی را در گوشه و کنار خود خواهید داشت که می تواند به شما در حل چالش هایی که به ناچار با آن ها روبرو می شوید کمک کند و به عنوان منبعی از تجربه و تخصص باشد که می توانید در زمان سخت شدن روی آن تکیه کنید.

 

به این ترتیب، آنها می توانند زندگی مالکان را بسیار کم استرس تر کنند، که به خودی خود یک مزیت گران بها است.

در حالی که راه اندازی کسب و کار شما می‌تواند بسیار مفید باشد، نمی توان انکار کرد که می‌تواند بسیار سخت و استرس زا نیز باشد. اگر شما یک شرکت را به تنهایی اداره کنید، این دو برابر صادق است.

آیا یک مربی کسب و کار کوچک متفاوت است؟

شاید تعجب آور باشد که بدانید حتی برخی از مشهورترین و موفق ترین صاحبان کسب و کار و کارآفرینان جهان در برخی مواقع به مربیان کسب و کار برای کمک به آنها برای رسیدن به اهداف خود تکیه کرده اند.

 

اریک اشمیت – مدیر عامل سابق گوگل – قبلا گفته بود که استخدام یک مربی کسب و کار بهترین تصمیم حرفه ای بوده است. او اعتراف می کند که در ابتدا کمی اصرار لازم بود، زیرا او قبلاً یک مدیرعامل موفق یک شرکت به سرعت در حال رشد بود.

 

با این وجود، پس از متقاعد شدن توسط یکی از اعضای هیئت مدیره گوگل، اشمیت تصمیم گرفت با یک مربی تجاری کار کند و از نتایج شگفت زده شد. اشمیت در مصاحبه ای با مجله فورچون گفت: «همه به یک مربی نیاز دارند».

 

از دیگر مدیران و کارآفرینان معروفی که از کوچینگ کسب و کار بهره برده اند می توان به بیل گیتس، استیو جابز و تعداد بیشماری دیگر اشاره کرد.

 

کافی است بگوییم که کوچینگ کسب و کار منبعی است که برخی از موفق ترین کارآفرینان جهان تا به امروز بر آن سوگند یاد می کنند.

 

چند آمار مربیگری کسب و کار متفاوت

صاحبان راضی که با مربیان کسب و کار برای توسعه و رشد کسب و کار خود کار کرده اند، به سرعت در مورد مزایا و مزایای بسیاری که در طول این فرآیند از آن برخوردار بودند صحبت می کنند، و چندین نظرسنجی مختلف انجام شده است که نتایج چنین خدماتی را برجسته می کند.

 

فقط چند آمار معنی دار مربیگری کسب و کار از این نظرسنجی ها عبارتند از:

مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۱ توسط منچستر نشان داد که کسب‌وکارهایی که از یک مربی کسب‌وکار استفاده می‌کنند، میانگین بازگشت سرمایه‌شان ۵.۷ برابر مبلغی است که برای خدمات مربیگری پرداخت می‌کنند.

 

گزارشی که توسط انجمن مدیریت پرسنل انجام شد نشان داد که مدیرانی که هم مربیگری و هم آموزش دیده اند، توانسته اند بهره وری خود را تا ۸۶ درصد افزایش دهند در مقایسه با افزایش ۲۲ درصدی بهره وری توسط مدیرانی که به تنهایی آموزش دیده اند.

 

مطالعه Hay Group نشان داد که ۴۰٪ از شرکت های Fortune 500 از مربیگری کسب و کار برای آموزش و توسعه مدیران خود استفاده می کنند.

مطالعه ای که توسط MetrixGlobal LLC انجام شد نشان داد که مشاغلی که برای مربیگری پول پرداخت کرده اند به ازای هر ۱.۰۰ دلاری که برای آن خدمات خرج می شود، بازدهی ۷.۹۰ دلاری دارند.

۵۳ درصد از صاحبان و مدیران کسب و کار گزارش می دهند که بهره وری آنها را افزایش داده است.

۶۱ درصد از مالکان گزارش می دهند که باعث افزایش رضایت شغلی آنها شده است.

۲۳ درصد از مدیران گزارش می دهند که کوچینگ کسب و کار به آنها کمک کرده تا هزینه های عملیاتی را کاهش دهند.

۲۲ درصد از شرکت ها گزارش می دهند که کوچینگ کسب و کار باعث افزایش سودآوری آنها شده است.

۶۷ درصد از صاحبان و مدیران مشاغل گزارش می دهند که مربیگری کسب و کار مهارت های کاری آنها را در کسب و کارشان افزایش می دهد.

آمارهایی از این قبیل بر ارزش واقعی دنیایی که کوچینگ کسب و کار قادر به ارائه آن است می تاباند.

مانند هر چیز دیگری که کسب‌وکار شما برای آن پول خرج می‌کند، خدمات مربیگری نیز یک سرمایه‌گذاری است – که نظرسنجی‌ها و مطالعات بارها و بارها نشان می‌دهند که بازده قابل توجهی در زمینه‌های مختلف کلیدی ارائه می‌کنند.

 

سوالات متداول مربیگری کسب و کار

صاحبان راضی که با مربیان کسب و کار برای توسعه و رشد کسب و کار خود کار کرده اند، به سرعت در مورد مزایا و مزایای بسیاری که در طول این فرآیند از آن برخوردار بودند صحبت می کنند، و چندین نظرسنجی مختلف انجام شده است که نتایج چنین خدماتی را برجسته می کند.

 

صاحبان مشاغلی که به استخدام مربی فکر می کنند اغلب سوالات زیادی دارند.

در حالی که ما قبلاً بسیاری از این سؤالات را پوشش داده ایم، مانند اینکه مربیان کسب و کار چه کاری انجام می دهند و چقدر هزینه می کنند، در اینجا چند سؤال متداول در مورد خدمات آنها وجود دارد:

 

س: اولین ملاقات با یک کوچ تجاری چگونه است؟

پاسخ: هنگامی که برای اولین بار با مربی کسب و کار خود ملاقات می کنید، اولویت شماره یک این است که مربی در مورد شما و کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کند تا بتواند به طور خاص توصیه های خود را برای کمک به شما انجام دهد.

 

شما می توانید انتظار یک ملاقات دوستانه و یک بحث لذت بخش در مورد کسب و کار خود را داشته باشید که در نهایت به مربی کسب و کار شما تبدیل خواهد شد که به شما توصیه های تخصصی در مورد اهدافی که باید برای کسب و کار خود تعیین کنید و اینکه چگونه باید برای رسیدن به آن اهداف اقدام کنید، تبدیل خواهد شد.

 

س: آیا مربیان کسب و کار می توانند به من در رشد کسب و کارم کمک کنند؟

پاسخ: اگر هدف شما این باشد، مربیان کسب‌وکار مطمئناً می‌توانند به شما کمک کنند تا استراتژی‌هایی برای رشد کسب‌وکار خود در نظر بگیرید.

 

با این حال، شرکت های در حال رشد تنها خدماتی نیست که کوچینگ کسب و کار ارائه می کند.

 

چنین مربیانی همچنین به شما کمک می کنند تا بهره وری بیشتری داشته باشید، کار و اداره کسب و کارتان را آسان تر کنند و به شما کمک کنند تا به تمام جنبه های چشم انداز خود برای شرکت خود دست یابید، از جمله رشد آن، اما نه محدود به آن.

 

س: آیا کسب و کارهای کوچک می توانند از مربیگری کسب و کار سود ببرند؟

پاسخ: کسب‌وکارهای کوچک قطعاً می‌توانند از مربیگری کسب‌وکار سود ببرند، شاید حتی بیشتر از شرکت‌های بزرگ.

در صورت تمایل همکاران ما می‌توانند شما را راهنمایی کنند

برای دریافت مشاوره اطلاعات خود را وارد کنید

    استراتژی کسب و کار

    موارد مهمی که در استراتژی کسب و کار باید در نظر بگیریم

    یک استراتژی کسب و کار در ساده ترین شکل آن ابزاری است برای کمک به شما در دستیابی به اهداف تجاری خود

    مدیریت ریسک

    برنامه ریزی معکوس

    تفکر استراتژی

    مدیریت بر مبنای هدف

    ماتریس ریسک