آیا یک کارآفرین به کمک بیزینس کوچ، می‌تواند برتری رقابتی کسب کند؟

چگونه با کوچینگ به کسب و کار خود مزیت رقابتی بدهید

سرنا ویلیامز، اپرا وینفری، هیو جکمن و بیل گیتس چه مشترکاتی دارند؟ همه آنها موفقیت و تخصص خود را از طریق استخدام مربیان برای تشویق کار و پیشرفت خود به دست آورده اند.

 

روال روزانه خود را در نظر بگیرید: شما در یک نقش شرکتی کار می کنید، صاحب کسب و کار خود هستید یا زندگی روزمره خود را مدیریت می کنید. در هر شرایطی، چه مسائل شغلی، کسب و کار یا زندگی، برای راهنمایی به چه کسی مراجعه می کنید؟ به نظر می رسد، افراد بیشتری به دنبال کمک هستند و به مربیان از همه نوع - شخصی، حرفه ای یا تجاری- مراجعه می کنند تا به آنها کمک کنند تا در مسیریابی کمک کنند. از سال ۲۰۲۰، صنعت مربیگری ۲.۸۵ میلیارد دلار در ایالات متحده تخمین زده می شود.

 

این فقط افراد نیستند که وارد عمل مربیگری می شوند بلکه شرکت ها نیز وارد این فرآیند می شوند. شرکت ها به دنبال راه هایی برای سرمایه گذاری در سلامت روان، بهبود و بهره وری خود هستند.

مربیان منابعی را در اختیار متخصصان و صاحبان مشاغل کوچک قرار می دهند که مستقیماً به رشد و توسعه یک تجارت کمک می کنند. به این ترتیب، کوچینگ یک سرمایه گذاری در کسب و کار و کارمندان است.

مزایای کوچینگ

به گفته مؤسسه کوچینگ، وابسته به هاروارد، «۸۰ درصد افرادی که گزارش مربیگری دریافت می‌کنند، اعتماد به نفس خود را افزایش می‌دهند و بیش از ۷۰ درصد از بهبود عملکرد کاری، روابط و مهارت‌های ارتباطی مؤثرتر بهره می‌برند».

 

خدماتی که مربیان ارائه می دهند به هیچ وجه یک رزومه یکسان نیستند. مربیان موفق می توانند تخصص خود را با نیازهای مشتریان خود تنظیم کنند و خدمات خود را به یک سرمایه گذاری ارزشمند تبدیل کنند. به عنوان مثال، مربیان می‌توانند در برنامه‌ریزی استراتژیک، بازاریابی، رهبری، سودآوری، بهره‌وری و روابط کارکنان کمک کنند تا چند زمینه را نام ببرند که ارزش بهبود دارند.

 

هرچند مربیان نمی توانند کار را برای شما انجام دهند. مرور کسب‌وکار هاروارد چندین پیش‌نیاز را بیان می‌کند که به یک رابطه سودمند مربی و مشتری کمک می‌کند:

 

مشتریان باید انگیزه قوی برای بهبود و توسعه مهارت های خود داشته باشند. اگر شما به عنوان یک مشتری برای بررسی خود، یا سازگاری و تغییر آماده نیستید، یک مربی نمی تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. از بسیاری جهات، مربیان به شما کمک می کنند تا حافظه عضلانی را توسعه دهید تا موقعیت ها را از طریق لنزهای مختلف بررسی کنید.

باید رابطه قوی بین مربی و مشتری وجود داشته باشد. مانند هر رابطه انسانی، همه مربیان با هر مشتری خوب کار نمی کنند. رابطه خوب محرکی است که یک تجربه اولیه مربیگری را به یک تجربه عالی تبدیل می کند. این ارتباط باعث اعتماد متقابل می شود که به نوبه خود امکان رشد و توسعه بیشتر را فراهم می کند.

مشتریان باید به روی راه های جدید باز باشند. چند بار تا به حال وارد فروشگاهی شده اید که قصد خرید یک کالا را داشته اید و با ۲ مورد دیگر بیرون آمده اید؟ ممکن است به عنوان مثال برای بهبود بهره وری خود با یک مربی کار کنید. اما جلسات شما ممکن است شما را به کاوش و درک عوامل دیگری که نمی‌خواستید با آن‌ها برخورد کنید، سوق دهد: مانند روابط مشتری-مجری، ارتباطات یا بازاریابی.

زنان در تجارت

به نوسان تعداد شغلی که از این همه گیری می بینیم و در نتیجه درک این موضوع که زنان به سطح متفاوتی از حمایت در محل کار نیاز دارند، توجه کنید. مزایایی که کوچینگ فراهم می کند به ویژه برای زنان در تجارت مهم است. بر اساس گزارش هاروارد بیزینس ریویو، بسیاری از مدیران زن گزارش می دهند که «احساس تنهایی، حمایت نشدن، خارج از منطقه امن خود، و ناتوانی در دفاع اجباری از دیدگاه های خود در بسیاری از جلسات سطح بالا»، به ویژه در فضاهای تحت سلطه مردان، دارند. نحوه برخورد و درک زنان در محیط کار نیز به این پدیده کمک می کند، به طوری که بسیاری از زنان تمایل خود را به صحبت کردن یا بی اعتبار شدن توسط همکاران مرد خود منعکس می کنند.

 

به این ترتیب، مربیگری برای زنان می تواند به عنوان ابزاری برای پس گرفتن قدرت در موقعیت هایی عمل کند که در غیر این صورت ممکن است با سازش، شعبده بازی ناعادلانه، مشکلات و سختی ها مواجه شوند. کوچینگ شخصی ابزار بسیار مهمی برای تسطیح زمین بازی و اعتلای کارآفرینان زن است. این امر به ویژه زمانی مهم است که نابرابری پیش روی زنان کارآفرین را در نظر بگیریم. برای مثال، استارت‌آپ‌های تحت رهبری زنان تنها ۲.۳ درصد از بودجه سرمایه‌گذاری خطرپذیر را در سال ۲۰۲۰ دریافت کردند - کاهش قابل‌توجهی از ۳.۴ درصد بودجه اختصاص داده شده به شرکت‌های زنان در سال ۲۰۱۹. چگونه این شکاف سهام را پر کنیم؟ به همین دلیل است که بسیاری از بنیان‌گذاران زن با مربیان کار می‌کنند - تا به بهترین موقعیت آنها در یک محیط چالش‌برانگیز کمک کنند.

 

این فقط زنان نیستند که هر روز با فریبکاری در کار و زندگی روبرو می شوند. در سال ۲۰۲۰، فدراسیون بین المللی مربیان (ICF) گزارش داد که ۶۸ درصد از مشتریان مربیگری در آمریکای شمالی زن بودند. از نظر محدوده سنی، مربیان مورد بررسی گزارش کردند که ۶۰ درصد از مشتریان آنها زیر ۴۵ سال بودند، که نشان دهنده نیاز نسل های جوان برای توسعه خود و کسب و کارشان است.

 

شاید با توجه به مشخصات مشتریان، در سطح بین‌المللی، تعداد مربیان زن از ۶۰ درصد به ۷۰ درصد از سال ۲۰۱۵ افزایش یافته است. با گسترش، نه تنها زنان به طور فزاینده‌ای مربی می‌شوند، بلکه ۶۸ درصد از مشتریان مربیگری در مقیاس جهانی را زنان تشکیل می‌دهند.

بیزینس کوچ با اسکن الکترونیکی و بررسی موارد مربوط به کسب و کار شما، مزیت رقابتی برای شما ایجاد می کند.
  • با جذب سریع و ارزش افزوده. تمرکز بر بهبود قابلیت کسب و کار شخصی (شایستگی کارآفرینی).
  • استفاده از گزارش شخصی مشتری و مربی را قادر می سازد تا در مورد شایستگی های توسعه (ارتباط افراد) بحث کنند.
  • نقاط قوت و ضعف شخصا ارزیابی می شوند. فرصت ها و تهدیدها (تحلیل SWOT) از طریق طرح تجاری (اطلاعات پیشرفته) ارزیابی می شوند
  • واکنش فرد تجاری در مواجهه با چالش ها چگونه خواهد بود؟ (درک واقعی).
  • چگونه ریسک ها را به حداقل برسانند؟

مزایای مشتری چیست؟

دانستن اینکه مشتری شما چگونه فکر می کند و چگونه کارآفرینانه عمل می کند، شرکت را از رقبای خود متمایز می کند. که نشان دهنده مشتری است. اعتماد به نفس آنها در حمایتی که دریافت می کنند افزایش می یابد.

 

ذینفعان آنها را بهتر می شناسند، بیشتر به آنها اعتماد می کنند و بیشتر از آنها حمایت می کنند (روابط بهبود یافته).

افزایش علاقه به توانایی های شخصی. اقداماتی برای بهبود عملکرد شخصی، منجر به عملکرد بهتر کسب و کار (بهبود کسب و کار).

در مواقع سختی، مشتری به احتمال زیاد از درخواست کمک (اعتماد) استقبال بهتری دریافت می کند.