چطور بیزینس کوچ به کارآفرینان کمک می‌کند تا نقاط کور خود را ببینند؟

یک کارآفرین کاپیتان کشتی آنهاست. آنها با بادهای طوفانی، امواج سونامی - هر چیز خوب و بدی که کارآفرینی به سمت آنها پرتاب می کند - روبرو می شوند - در حالی که سکان را محکم گرفته اند.

و درست مانند یک کاپیتان برای ترسیم نقشه های ناوبری، انجام بازرسی کشتی و سبک کردن بار کاپیتان همیشه به یک همراه اول قابل اعتماد نیاز دارد، یک کارآفرین نیز به یک مربی تجاری برای کمک به هموار کردن مسیر موفقیت نیاز دارد.

 

اشتیاق، نبوغ و جسارت یک کارآفرین احتمالاً درهای زیادی را باز کرده و آنها را به رسیدن به رویاهایشان نزدیک‌تر کرده است، اما قلب و اشتیاق فقط می‌تواند شما را تا این حد پیش ببرد.

بدون مربی که شما را تحت فشار قرار دهد تا پیوسته پیشرفت کنید، به شما کمک کند بدون شکستن خم شوید، نقاط کورتان را مشخص کند، یک کارآفرین به تنهایی با جزر و مد بالا روبه‌رو می‌شود و خطر فرورفتن به پایین را دارد.

بنابراین، اگر کارآفرینی هستید که به‌دنبال راه تازه ای می‌گردید که بتوانید برخی از چالش های بخصوص را برطرف کنید و از رقبا جلوتر بمانید، یا اگر برای غلبه بر موانع خاصی در حرفه‌تان به کمک جدی نیاز دارید، بیزینس کوچ میتواند به شما کمک کند.

کارآفرینان با چالش هایی مواجه می شوند که مختص ماهیت حرفه شان است. این چالش‌ها از ابتدای کار تا دوران بازنشستگی وجود دارند و هیچ کارآفرینی - مهم نیست چقدر موفق - از آنها مصون نیست.

در اینجا ۴ روش وجود دارد که یک مربی می تواند حرفه یک کارآفرین را به سطح بعدی برساند:

 

۱-رئیس خود بودن

این مزایا و معایب خود را دارد. اگرچه هنوز باید به سرمایه گذاران، مشتریان یا شرکا پاسخ دهید، صاحبان کسب و کار در مدیریت زمان و منابع خود به عنوان رئیس خود عمل می کنند.

نداشتن رئیسی که اگر دیر سر کار بیایید یا خیلی زود از کار خارج شوید، شما را اخراج کند، می تواند آزادی بیشتری در زندگی شما به ارمغان بیاورد، اما زمانی که نمی دانید چگونه زمان خود را عاقلانه مدیریت کنید، می تواند مضر باشد.

 

بسیاری از کارآفرینان در این دام می افتند. برخی در نهایت بیش از حد کار می کنند، در حالی که برخی در حلقه بی پایان به تعویق انداختن قرار می گیرند و با عجله در لحظه آخر تقلا می کنند.

یک مربی برای ارزیابی مهارت های مدیریت زمان شما وارد عمل می شود. آنها آنچه را که انجام می دهید ارزیابی می کنند و جاهای خالی را در مورد چگونگی تقویت مهارت های برنامه ریزی خود پر می کنند.

علاوه بر این، زمانی که روی ایجاد یک برنامه کاری ثابت و قابل مدیریت کار می کنید، یک مربی به شما کمک می کند تا مرزهایی را برای جداسازی کار، تفریح ​​و استراحت ایجاد کنید. زمانی که زندگی کاری و مرزهای زندگی شخصی شما رعایت شود، بهتر استراحت می کنید، استرس کمتری دارید و می توانید ساعات کاری را به حداکثر برسانید.

 

۲-مجموعه اضافی چشم و گوش

هنگامی که شما تنها کسی هستید که به موضوعی در دست بررسی می‌کنید، بگویید که در حال توسعه یک مدل کسب‌وکار جدید یا فکر کردن به یک فرصت تجاری جدید هستید. پس از مدتی، دید تونلی را توسعه می دهید و همه چیز در اطراف شما تار می شود.

یک مربی می‌تواند دیدگاه متفاوت و بی‌طرفانه‌ای در مورد هر موضوعی ارائه دهد، و شما را وادار کند به تصویر بزرگ‌تر نگاه کنید یا ایده‌ها و دیدگاه‌های دیگری را ارائه دهد تا شما را به فکر کردن خارج از چارچوب نگه دارد.

همان چشم انداز تونلی می تواند هنگام توسعه برنامه های اقدام و اهداف شما اتفاق بیفتد.

یک مربی می تواند گوش های خود را ارائه دهد و به عنوان یک تابلوی صدا عمل کند و به شما کمک کند خلاقیت خود را مهار کنید و رویاها و اهداف خود را گسترش دهید.

 

 ۳-مسئولیت پذیری

پاسخگو بودن کار سختی است که به تنهایی به دست می آید. هنگامی که شما تنها کسی هستید که خود را زیر نظر می گیرید، می توانید از انجام دادن و انجام ندادن برخی کارها کنار بیایید – در پایان روز، تنها کسی که از عواقب آن رنج می برد شما هستید.

هدف گذاری یک چیز است و عملاً دنبال کردن آن اهداف یک چیز دیگر.

یک مربی کسب‌وکار به شما کمک می‌کند تا یک برنامه عملیاتی ایجاد کنید و سپس از شما مسئول می‌خواهد که هر مرحله و نقطه عطف را دنبال کنید تا شما را به اهدافتان نزدیک‌تر کند.

مربی شما آنجا خواهد بود تا آینه ای را در مقابل خود نگه دارد تا به شما یادآوری کند که برای چه چیزی تلاش می کنید و در کجای این فرآیند هستید.

 

۴-افزایش سود و درآمد

بهبود اخلاق کاری، رسیدن به نقاط عطف حرفه‌ای و کسب دانش بیشتر، همگی سرمایه‌گذاری‌های ستودنی هستند که معمولاً با جاه‌طلبی برای افزایش درآمد و موفقیت مالی تقویت می‌شوند.

یکی از اهداف اصلی هر برنامه مربیگری این است که به نحوی شما را سودآورتر کند.

در واقع، آمار صنعت IBISWorld می گوید که محبوبیت روزافزون صنعت مربیگری کسب و کار به دلیل توانایی آشکار آن در افزایش سود است. و از سال ۲۰۲۱، سود شرکت ها از مربیگری کسب و کار به طور پیوسته در حال افزایش است.

برای مثال، رابرت واینی، جک کنفیلد، لورن فوگلمن یا دن سالیوان را در نظر بگیرید. همه کارآفرینانی که به مربیانی تبدیل شده‌اند که برای خود ثروت ساخته‌اند و داستان‌های موفقیت بی‌شماری دارند.