چگونه یک کارآفرین به کمک بیزینس کوچ در وقت و هزینه خود صرفه جویی می‌کند؟

یک مربی خوب کسب و کار، سلاح مخفی کارآفرینان است

بسیاری از کارآفرینان موفق می گویند مربی کسب و کار آنها سلاح مخفی آنها در پیشبرد رشد کسب و کار بوده است.

 

این کارآفرینان شامل بنیانگذاران مشهوری مانند ریچارد برانسون، استیو جابز، لوگان گرین (LYFT) و ایوان شارپ (Pinterest) و مدیران اجرایی اریک اشمیت (گوگل،) و استیو بنت (Intuit) هستند.

 

اگر می‌خواهید فراتر از اندازه مشخصی رشد کنید، نمی‌توانید یک مربی کسب‌وکار را استخدام نکنید.

 

تله رشد

رشد یک کسب و کار به معنای فراتر رفتن از محدودیت های خود است. اکثر صاحبان مشاغل شرکت خود را از یک انگیزه درونی شروع می کنند - میل به مستقل بودن، ترسیم مسیر خود، انجام کارها به روش خود. و این حرکت می تواند آنها را راه درازی ببرد.

 

با این حال، در مرحله خاصی از رشد کسب و کار (و این از فردی به فرد دیگر و از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت است)، متوجه خواهید شد که به گلوگاهی تبدیل شده اید که کسب و کار شما را به اندازه ای که هست نگه می دارد.

 

تجارت فرانکشتاین

داستان کلاسیک فرانکشتاین درباره مخترعی است که قصد دارد چیزی شگفت انگیز خلق کند: انسان کامل. اما در عوض، او یک هیولا خلق می کند.

 

تقریباً هر کارآفرینی در یک زمان در تجارت خود به اطراف نگاه کرده و فکر کرده است: چگونه به اینجا رسیدم؟

یک مربی می تواند به شما کمک کند تا از ایجاد کسب و کاری که با خلق و خوی شما سازگار نیست دوری کنید. و اگر متوجه شدید که هیولایی خلق کرده اید، آنها می توانند به شما کمک کنند تا کسب و کار خود را تغییر دهید تا به جای اینکه شما را بخورد، به شما غذا بدهد.

چالش های خاص

همچنین ممکن است به دلیل خاصی یک مربی بخواهید، مانند:

  • تیم خود را بسازید
  • ارتقاء مهارت در رهبری
  • حل تعارض
  • رشد یک کسب و کار آنلاین
  • تنش زدایی
  • بازیابی تعادل بین کار و زندگی
  • انجام تجارت در خارج از کشور
  • رفتن به شراکت
  • آماده سازی کسب و کار خود برای فروش

در هر مورد، نکته کلیدی یافتن مربی با تجربه گسترده در آن زمینه است که به دیگران کمک کرده تا کاری را که شما می خواهید انجام دهید.

 

نقاط کور

همه نقاط کور دارند. اینها چیزهایی هستند که شما نمی دانید و نمی دانید. به‌عنوان یک رهبر کسب‌وکار، اغلب پیش می‌آید که مردم این موارد را به شما نشان نمی‌دهند، یا به این دلیل که در لیست حقوق و دستمزد شما هستند یا منافع رقابتی دارند.

 

مربی شما کسی است که واجد شرایط و انگیزه است تا به شما اشاره کند که نقاط کور شما کجاست. این می تواند در زمان، پول، استرس و فرصت های از دست رفته شما صرفه جویی کند.

 

عملکرد بالا

مانند ورزشکاران حرفه ای، صاحبان مشاغل موفق از مربیان برای رسیدن به سطوح بالای عملکرد استفاده می کنند. وقتی بازیکنان برجسته ای مانند راجر فدرر و استف کری مربیانی داشته باشند، واضح است که حتی برای کسانی که در اوج هستند ارزش واقعی به ارمغان می آورند.

 

در مفهوم تجاری، این ارزش شامل کمک به کارآفرینان با طرز فکر و باورهای محدود کننده است.

تراز کردن

صرف نظر از صنعتی که در آن هستید، چالش های یکسانی در مراحل مختلف رشد کسب و کار شما اعمال می شود. یک مربی می تواند به شما کمک کند تا در چالش هایی مانند:

 

  • مدیریت زمان خود با اولویت های رقابتی
  • استخدام پرسنل
  • ایجاد یک کسب و کار سودآورتر
  • ایجاد یک تیم مدیریتی
  • پذیرش سرمایه گذاران
  • آماده شدن برای فروش کسب و کار شما
  • بازخورد مستقل (با نام مستعار حقایق سخت)

به عنوان یک کارآفرین در راس شرکت خود، عادت دارید که تصمیم بگیرید و مشکلات را حل کنید. کارمندان به شما نگاه می کنند تا یک برنامه و همه پاسخ ها داشته باشید.

 

مشکل این است که سفر کارآفرینی مانند پرواز در کراس کانتری بدون نقشه است. کارآفرینان همه پاسخ ها را ندارند، فقط احساس می کنند از آنها انتظار می رود که بدانند در هر موقعیتی چه کاری انجام دهند.

 

اینجاست که مربی کسب و کار ارزشمند است. این واقعیت که آنها در کسب و کار شما ذینفع نیستند به این معنی است که می توانید صادقانه و بدون عواقب آسیب پذیر باشید. آنها کسانی هستند که می توانید در مورد چیزهایی که برای کارمندان یا سرمایه گذاران فاش نمی کنید صحبت کنید.

 

از آنجایی که یک مربی کسب و کار اطلاعات داخلی دارد، اما خارج از شرکت شما است، آنها می توانند به شما بازخورد صادقانه و دقیقی در مورد چگونگی بهبود به عنوان یک کارآفرین و یک رهبر ارائه دهند.

 

مسئولیت

یک مربی کسب و کار می تواند به عنوان قطب نمای شما عمل کند و شما را در مسیر فراز و نشیب نگه دارد. برخی از کارآفرینان ممکن است با اشیاء درخشان و براق پرت شوند یا در شرایط اضطراری و بحران غرق شوند.

 

کار با یک مربی کسب و کار راهی عالی برای ایجاد عادات خوب، ایجاد تغییرات ذهنی و ایجاد و پایبندی به اهداف روشن است.

 

طراحی کسب و کار و طرز فکر

ارسطو: "شناخت خود سرآغاز همه خردهاست."

 

کسب و کارها برای همه یکسان نیستند. چیزی که ممکن است برای یک فرد یک تجارت ایده آل باشد، می تواند برای دیگری کابوس باشد.

 

با این حال، اغلب اوقات، کارآفرینان به جای کسب‌وکاری که واقعاً برایشان کار می‌کند، کسب‌وکاری را ایجاد می‌کنند که معتقدند «باید» ایجاد کنند.

 

مربی کسب و کار مناسب ابتدا می تواند به یک کارآفرین کمک کند تا سبک رهبری خود را درک کند، سپس با آنها همکاری کند تا کسب و کار خود را طوری طراحی کند که مطابق با نقاط قوت خود عمل کند. این می تواند به کارآفرینان کمک کند:

 

  • استرس را کاهش دهید
  • محدودیت های خود تحمیلی را حذف کنید
  • مقاومت را حذف کنید
  • کسب و کار آنها را رضایت بخش تر کنید
  • کسب و کارشان را سودآورتر کنند

 

ارتقاء مهارت

کارآفرینانی که می خواهند شرکت خود را رشد دهند، نمی توانند مهارت های ارتباطی و رهبری را نادیده بگیرند. اینها نشان دهنده بهترین سرمایه گذاری پنهان (و هزینه پنهان) در رشد یک تیم عالی و فرهنگ شرکت است که به نوبه خود منجر به یک تجارت پر رونق می شود.

 

به راحتی می توان فرض کرد که مهارت های ارتباطی ما خوب است، زیرا ما هر روز با هم ارتباط برقرار می کنیم. در واقعیت، اکثر مردم به طور منظم مرتکب اشتباهات ارتباطی می شوند. این منجر به بی‌تفاوتی کارکنان، تعارض، توقف رشد کسب‌وکار می‌شود.

 

یک مربی می تواند به شما کمک کند تا مهارت های رهبری و ارتباطات خود را به طور گسترده ارتقا دهید. این مناطق اغلب یک نقطه کور هستند و تنها زمانی که بهبود می یابند متوجه می شوید که شرکت شما چقدر کارآمدتر و لذت بخش تر است.

 

در نهایت، کارآفرینی که یک رهبر مؤثر است، مربی کارمندان خود می‌شود و به آنها کمک می‌کند تا رهبران بهتری شوند و در نقش‌های خود موفق‌تر شوند.

 

بینش و رشد شخصی

"بسیاری از اوقات سوال سخت تر از پاسخ است. اگر بتوانید سؤال را به درستی بیان کنید، پاسخ بخش آسان آن است.» - الون ماسک

 

یک مربی باتجربه می تواند توانایی یادگیری شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. این از دو چیز ناشی می شود: دیدگاه بیرونی، و توانایی پرسیدن سؤالات درست.

 

اغلب، دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید حتی مهم تر از دانستن نحوه انجام آن است، و یک مربی ماهر به شما کمک می کند تا «چه» را بفهمید.