۱-ایده های خوب لزوما منحصر به فرد نیستند

یک ایده “خوب” پتانسیل کسب درآمد در یک محیط معین را دارد. با این حال، این تضمین نمی کند که شخص دیگری در حال حاضر وجود نداشته باشد که نسخه خود را از این ایده ایجاد کرده باشد.

کمی تحقیق رقابتی از شما در برابر این احتمال محافظت می کند. اگر رقیبی با ایده مشابه پیدا کردید، می‌توانید قبل از اینکه خیلی سرمایه‌گذاری کنید آن را کنار بکشید یا آنقدر ایده‌تان را متمایز کنید که خودش به‌جا بماند. البته هنوز باید با احتیاط حرکت کنید: هنگامی که ایده شما به یک تجارت کامل تبدیل شد، ممکن است یک رقیب جداگانه ظاهر شود تا تجارت شما را تهدید کند. هنگامی که نقاط قوت و ضعف ایده خود را بیان می کنید، این را در نظر داشته باشید.

 

۲-زمان بسیار مهم است

همانطور که بیل گراس بنیانگذار Idealab زمانی توضیح داد، عوامل زیادی در موفقیت کسب و کارها نقش دارند و به نظر می رسد بزرگترین آنها زمان بندی باشد. ایده خوبی که قبل از آماده شدن بازار ظاهر می شود، علیرغم پتانسیل عظیمی که دارد، می تواند از بین برود. یک فناوری را تصور کنید که مصرف کنندگان برای آن آماده نیستند، مانند عینک گوگل یا حتی یک کمدی کمدی تلویزیونی که طنز آن جلوتر از زمان خود است.

هر دو ایده، هر چند قوی، و با پتانسیل بالا، درهم شکسته می شوند. به طور مشابه، ایده ای که خیلی دیر به دست می آید – زمانی که مصرف کنندگان قبلاً پر شده باشند یا به سمت روند دیگری حرکت کنند – همان تأثیر را نخواهد داشت.

 

۳-روی کاغذ همیشه به زندگی واقعی ترجمه نمی شود

امیدواریم اگر ایده کسب و کار خوبی دارید، یک طرح تجاری خوب نیز دارید. طرح‌های تجاری جایی هستند که جزئیات شرکت خود را مشخص می‌کنید، از اینکه چه کسی محصول شما را می‌خرد تا زمانی که برای راه‌اندازی برنامه‌ریزی می‌کنید و در چه مرحله‌ای سودآور می‌شوید.

در تئوری، اعداد ممکن است از برنامه های شما حمایت کنند. ایده شما ممکن است به نظر برسد که واقعاً کار خواهد کرد. اما زندگی واقعی همیشه آنطور که “باید” روی کاغذ کار نمی کند. مشتریان شما ممکن است آنقدر که در تحقیقات بازار به نظر می رسید علاقه مند نباشند. ممکن است مبنای هزینه شما به اندازه زمانی که برنامه خود را جمع آوری می کنید فشرده و قابل پیش بینی نباشد. این عوامل غیرقابل پیش بینی همیشه یک خطر خواهند بود، حتی برای بهترین ایده ها.

 

۴-شرایط تغییر می کند

محیط های تجاری هرگز ثابت نمی مانند. فناوری‌های جدید دائماً توسعه می‌یابند، روندها می‌آیند و می‌روند و اقتصادها بین دوره‌ های هزینه‌های مصرف‌کننده و دوره‌های صرفه‌جویی و ترس در نوسان هستند. شرایطی که کسب و کار شما در آن پدیدار می شود مطمئناً با شرایطی که چند ماه پس از شروع کسب و کار خود با آن روبرو هستید متفاوت خواهد بود.

کسب ‌وکارهای موفق آن‌هایی نیستند که ایده‌ای را پذیرفتند، آن را پذیرفتند، سپس آن را برای سال‌ها ثابت نگه داشتند. آنها کسانی بودند که یک ایده را گرفتند و اجازه دادند که با ظهور شرایط جدید تغییر کند و توسعه یابد. ایده های کسب و کار واقعا عالی به اندازه کافی انعطاف پذیر هستند تا کارآفرینان با استعداد و بینش بتوانند آنها را در طول زمان و مطابق با شرایط متغیر توسعه دهند.

۵-اجرا به اندازه برنامه ریزی مهم است

این به این ایده برمی گردد که «روی کاغذ» دقیقاً برابر با واقعیت نیست. به یاد داشته باشید که یک ایده تجاری خوب فقط به اندازه افرادی است که قادر به اجرای آن هستند. اگر یک گردش کار ماهرانه طراحی شده دارید، به یک مدیر عملیات ماهر برای نظارت بر آن نیاز دارید. اگر اهداف مالی بلندپروازانه ای دارید، به یک کنترل کننده با تجربه کافی نیاز دارید تا به شما در رسیدن به این اهداف کمک کند.

ساختن یک تیم بخش مهمی از فرآیند است، و بدون داشتن یک تیم قوی در کنار شما، حتی بهترین ایده های تجاری نیز می تواند منجر به شکست شود. منابع انسانی باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد.

اگر یک ایده تجاری عالی دارید و علاقه مند به راه اندازی کسب و کار خود هستید، اجازه ندهید همه این دلایل شما را منصرف کنند. راه اندازی یک کسب و کار سخت است و موفقیت یک کسب و کار سخت تر است. اما اگر با انتظارات درست و دید منطقی برای توسعه وارد آن شوید، قربانی باورهای غلطی نخواهید شد که بسیاری را مختل کرده است.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *